Nebojte, o občerstvení jsme se nepřetahovali. To si jen uvědomujeme, že sociální sítě jsou hlavně o lidech. O klientech, o publiku, o slečně z facebookového banneru, jejíž pozadí strhne veškerou pozornost. Z nabitého Social restartu 2018 jsme prostě přijeli pořádně nachytření. Přečtěte si o těch největších peckách v našem článku.

Nenechte se sociálními sítěmi sežrat zaživa
Brandozvedač, rozmnožovač, okochytač, personalizátor. Znáte tohle kvarteto? Střeží kvalitu facebookových postů. Když tedy bude váš příspěvek v souladu se značkou klienta, bude mít potenciál ke sdílení, upoutá pozornost publika a půjde ruku v ruce s představami cílovky, máte vyhráno.
Alespoň to tvrdil Daniel Krásný ze SocialSharks. A my mu dáváme za pravdu. Dodržování těchto základních pravidel nám pomůže nevyhořet, i když vytvoříme desítky postů měsíčně. Určitě vyzkoušíme.

Může mít B2B firma sexy Instagram?
Ano! Mrkněte třeba na Instagram České Telekomunikační Infrastruktury, který vede tým Influencer.cz Adama Zbiejczuka. Proč je tento kanál tak úspěšný, i když pro B2B firmy je mnohem typičtější publikování na Facebooku a LinkedInu?
Za každým B je totiž i nějaké C. I na Instagramu jsou techničtí nadšenci a nerdi. Nejsou to přímo zákazníci CETINu, ale zákazníci jejich klientů. A podobně to přeci dělá i mimořádně úspěšný MasterCard či náš vlastní In creative Instagram. Firma podnikající v oblasti B2B zkrátka ukáže, co může nabídnout koncovým zákazníkům. A partneři to vidí.
Dělejte to pro lidi
Co je vaším snem, když se staráte o identitu svěřené značky? Aby vás lidé vnímali pozitivně. Aby vaše sdělení chápali stejně. Aby poznali váš styl, i když se nepodepíšete svým logem.
Jak na to? To nám prozradila Iveta Oršulíková z Lovebrandu. Důležité je si vytvořit a dodržovat pravidla komunikace se zákazníky napříč všemi kanály. Nejde přitom jen o písmenka, ale i o vizuální stránku. Skvělá inspirace pro to, aby si lidé v souvislosti s naší značkou vybavili jen pozitivní asociace.

Jak změřit vliv Facebooku na tržby v kamenných prodejnách
E-shopy jsou skvělé, protože nemusíme vyjít z domu. Vládci prodejů však se svým 90% podílem na tržbách stále zůstávají kamenné prodejny. A může za to i online marketing. Jak ale dokázat klientovi, že člověk, který v obchodě právě nakoupil, tak učinil díky naší reklamě na Facebooku? Hned o několik velmi užitečných návodů se s námi podělil Jaroslav Slavičínský z Kindred.
Uživatelsky líbivé jsou Facebook Offers generující slevové kódy, které se při placení v prodejně nahrají do systému. Pokročilejší metodou je nahrávání dat z věrnostních programů a pokladních systémů do Facebooku, kde se informace zanonymizují, změří se efektivita kampaní a vytváří se publika pro cílení. Vrcholem je pak možnost měření a práce s offline konverzemi. Dokonce se hovoří o budoucnosti v podobě optimalizace reklam právě na tyto offline události.
Klíčem k měření úspěchu našich snah je testování! A jak kupříkladu otestovat takovou efektivnost lokálních reklam na Facebooku? Prostě ty reklamy vypněte. Ovšem jen pro vybraný kontrolní vzorek prodejen.
Chatboti – marketéři budoucnosti
O tom, že jsou chatboti superhrdinové marketingu, náš přesvědčila Klára Hasníková z Q2 Interactive. Konverzní poměry a CTRchatbotů totiž překonávají všechny ostatní nástroje. Jsou totiž noví a hraví a o uživatelích dokáží zjistit všechna demografická i jakákoliv jiná přednastavená data.
Pokud vás zajímá, jak takový chatbot vypadá, podívejte se na Suzuki Česká republika. Tak co? Zasoutěžili jste si? Nechali jste na sebe kontakt? Přihlásili se k odběru novinek? My ano a ani nevíme, jak se to stalo. Protože to byla zábava!
A když je řeč o zábavě, CZC.cz se pyšní Čeňkem, nejvtipnějším helpdesk chatbotem na internetech, stačí napsat „vtip“. Chatboti prostě katapultovali online marketing na úplně novou úroveň.

Zaměstnanci jsou. Jen je třeba hledat
Najít adekvátního uchazeče o práci je v době historicky nejnižší nezaměstnanosti téměř utopie. To ale neznamená, že lidi nejsou. Jsou, jen už práci mají a možná ani nepřemýšlí o tom, že by ji změnili. Je tedy třeba hledat tam, kde jsou – na Facebooku, a získat si je pro sebe. A o tom, jak to udělat, povídala Pavla Hladečková z H1.cz.
Nábor na sociálních sítích je sice běh na delší trať, ale nese ovoce. Personalista-marketér musí potenciálního uchazeče nenásilně, ale účinně provést všemi fázemi rozhodovacího procesu. Vybuduje povědomí o firmě, představí benefity, zalíbí se a zacílí na to, co konkrétního uchazeče láká. A pak už jen domlouvá pohovory.
Možná si říkáte, že to asi nebude tak jednoduché, jak se zdá. A také není. Proto je lepší svěřit se s náborem v online světě do rukou odborníků. Pokud se vás tento problém týká, ozvěte se nám. Náš přístup OnlineHR se touto záležitostí totiž zabývá.
Chcete nastartovat svůj online marketing? Kontaktujte nás a držte spolu s námi krok s nejnovějšími trendy.