V posledních měsících se v platformách Meta objevilo velké množství špatně fungujících kampaní — mnohdy stále stejný rozpočet, stejná struktura, ale výrazně horší výsledky než dříve. Pokud jste zvyklí na strategii založenou na ručně vybraných zájmech, detailních segmentech a osvědčené „vítězné“ kreativě, je dobré vědět, že se něco zásadního změnilo. Tou změnou je algoritmus Andromeda.

Co je Andromeda
Algoritmus, který představuje novou generaci systému pro výběr a doručování reklam. Proč? Protože objem reklamních kreativ díky možnosti generování a automatizacím výrazně narostl a starý systém už jej nestačil efektivně vyhodnocovat. Jednalo se o miliony variant, které nepadaly na úrodnou půdu. To se ale mění.
Meta proto přišla s novým modelem, který chápe souvislosti komplexněji. Už nerozděluje reklamní prostředí na kliky a konverze, ale analyzuje celý kontextu uživatele i obsahu.
Andromeda umí:
- analyzovat vizuální i audiovizuální obsah,
- predikovat reakce a chování publika,
- hodnotit celkovou synergii jednotlivých prvků kreativy a odhadovat jejich dopad,
- odhadnout, jak dobře reklama zafunguje,
- fungovat nejen na základě historických dat, ale i kontextu aktuálního publika,
- optimalizovat kombinace prvků pro maximální výkon,
- sledovat, kdy reklama ztrácí efektivitu
- a automaticky navrhovat nebo nasazovat nové varianty, které udrží pozornost a engagement.

Jak se mění pravidla pro fungování kampaní
V zásadě můžeme změny rozřadit do čtyř základních bodů:
1. Detailní cílení už není hlavní páka
Dříve často reklamní strategie stála na velmi detailním cílení – zájmy, demografie, chování, víceúrovňové publikum, retargeting vs. noví uživatelé atp. Dnes dává algoritmus přednost širšímu cílení, protože publikum sám identifikuje a rozpozná, komu která varianta reklamy sedí.
2. Kreativa vládne všem
Kreativu jsme testovali ve více verzích, ale často jsme se zaměřili na jeden vítězný formát a pak ho škálovali. Změna nyní přichází s nutností tvořit velké množství kreativních variant, formátů a konceptů, které se od sebe co nejvíce liší. Trik už není pouze v tom, upravit v grafice claim či barvu, ale v tvorbě originálních a neotřelých variant, které budete pravidelně obměňovat. Fotky, grafiky, videa, carousely, animace, reference, to všechno teď táhne.
3. Jednoduchá struktura, častá rotace
V minulosti se kladl velký důraz na tvorbu mnoha kampaní, detailní rozdělování rozpočtu a přesné cílení, ale to už v dnešní době také neplatí. Klíčem k úspěchu je aktuálně vsadit všechno na jednodušší kampaně s často se obměňujícími se kreativami, které jsou vizuálem i sdělením rozdílné.
4. Testování jako hlavní strategie
Je jasné, že při tvorbě takového množství kreativ není možné, aby přinášely všechny stejný výkon. Proto je důležité je pravidelně testovat a vyhodnocovat, a tím i maximalizovat jejich účinnost. Do reklam lze využívat i tradiční contentové prvky, jako třeba carousely.

Spolupráce výkonu a kreativy je naprosto zásadní
Doporučení pro efektivní fungování Meta kampaní je tedy jasné. A jasné je i to, že grafici i idea makeři se při tvorbě pořádně zapotí. Všeobecně se totiž doporučuje mít v ke každé kampani v záloze řádově 8–15 skutečně odlišných kreativních konceptů, což může být pro mnoho firem, které řeší Meta kampaně na pravidelné bázi, časově dost náročné.
Jenže kdo to podcení, neprodá nic. Inzerentům totiž už nebude stačit jen bannerová sada, ale v ideálním případě by si měli před klíčovými kampaněmi připravit také různé varianty reels, UGC obsah, last call bannery, produktové ukázky, reference a samozřejmě spoustu textů.
Jsme vaším partnerem pro kreativu i výkon
Samotný výkonový specialista toho bez funkčních kreativních konceptů moc nezmůže. A proto je nezbytné, aby měl v zádech také zkušeného obsahového specialistu, který tyto koncepty dodá. Na přechod na nový model Andromeda jsme v In creative plně připraveni. Máme bohaté zkušenosti s tvorbou statického i video obsahu – od obsáhlých bannerových sad přes obsahové i prodejní reels, carousely až po UGC či influencer marketing. Vytvoříme pro vaši značku širokou škálu kreativ a vdechneme jim výkon, který bude prodávat.
Zrealizujeme kreativní tvorbu kampaní od prvotního nápadu přes jejich výrobu až po optimalizaci a pravidelné testování. Budeme nejen vaší marketingovou agenturou, ale i strategickým partnerem, který vám pomůže být v online světě skutečně vidět. Buďte o krok napřed před konkurencí a vrhněte se s námi do tvorby Meta kampaní už nyní. Jsme tu pro vás.