Rudolf Jelínek měl letní kampaň od nás. Od idee přes posty až po reklamy, vše v režii In creative. A se skvělými výsledky. Přečtěte si, jak jsme tvořili komplexní letní kampaň, která výrazně pomohla s prodeji klíčového produktu.

Pro tradičního výrobce pálenek Rudolfa Jelínka spravujeme sociální sítě pro Česko a Slovensko. V létě jsme si k tomu přibrali i velmi příjemnou a důležitou činnost navíc – velkou letní kampaň, která měla přesah do všech komunikačních kanálů nejen v onlinu. Přečtěte si, jak se dělá kampaň pro tradiční značku, která chce v létě trochu změnit podporu svého portfolia, omladit cílovku a ukázat něco nového.
Co jsme udělali?
Podporu prodeje Elixíru z bezového květu jsme si vzali na starost od začátku do konce – od ideamakingu přes copy landing page, grafiku, scénáře videí až po bannery a posty všeho druhu. Jednoduše end-to-end kampaň se vším všudy včetně samotného výkonu, navíc se skvělými výsledky.

Čas na letní drink: Kdo by v létě pil slivovici?
Cílem bylo podpořit prodej produktu Elixír z bezového květu. Proč? Protože v létě je tradičně slabší sezóna slivovice a jiných destilátů, které jsou tradiční vlajkovou lodí Rudolfa Jelínka.
Elixír z bezového květu je ale něco jiného. Je to mnohem jemnější záležitost, ideální do letních drinků, takže naše komunikace se hemžila recepty na Hugo Spritz, případně tradiční Kozičky. A kreativy tomu odpovídaly. Rudolf Jelínek se zabarvil do letních tónů, omládl a přitáhl pozornost odvázanou komunikací jako vystřiženou z letních festivalů, vodáckých táborů a dalších míst, která v létě jednoduše musíme navštívit.

#BEZDOTOHO jako kreativní koncept, který nezapadne
Každá úspěšná kampaň potřebuje silnou ideu, která bude mít přesah do vícera exekucí. My jsme proto zvolili jednoduchý koncept, který má zároveň přesah do různých provedení a může být chápán v různých situacích různě. #Bezdotoho je hashtag odkazující na samotný bez jako základní surovinu elixíru, zároveň jde o výzvu „Běž do toho!”.
A protože dnešní komunikace svázaná messengerovými nástroji už běžně ztrácí háčky a čárky, byla další část dvojsmyslné ideje nasnadě. Leto bez hacku je koncept, který ukazuje na ztrátu háčků v naší komunikaci a zároveň ukazuje na to, že léto je tak skvělé, že nemá cenu řešit žádné malé háčky a prostě si jej užít. A tak komunikace Rudolfa Jelínka na 3 měsíce ztratila interpunkční znaménka a začala se odehrávat v dialogových bublinách. V některých bannerových sadách jsme je však pro jistotu ponechali, protože Léto bez háčků funguje tak jako tak.
Ať už se do kreativy pustíte s jakékoli strany, každá idea by měla být:
- Jednoduchá, aby ji každý pochopil.
- Odlišná od konkurečních značek, aby to každý poznal.
- Zapamatovatelná, aby si kampaň lidé vybavili právě u regálu s Elixírem.
Video na YouTube, branding na Seznamu, facebooková soutěž i banner v Meta Ads, tam všude se komunikovalo bez háčků. Leto bez hacku navíc nikdo veřejně nepranýřoval za další možný smysl – hack, hacknout. Zato háček na lodi, ten se nám hodil. I bez něj a bez pádla totiž loď dobré zábavy může plout.
Kampaň tvořená za pochodu? Jinak to ani nejde
Několik bannerových sad, animace receptů, branding v různých variantách, content na 3 měsíce, hrané video, fotografie… Málokdy se v našem oboru stane, že je celá kampaň připravená od A do Z ještě před spuštěním.
Naopak je někdy výhodou, že kampaň si udržuje dynamiku a vy můžete reagovat na vývoj čísel a oblíbenosti různých formátů. Také proto jsme Leto bez hacku startovali vybaveni animacemi receptů, fotkami z úvodní produkce a vlastní kreativitou. Vše ostatní vznikalo v jejím průběhu.
Mohli jsme proto testovat a formáty přidávat. V průběhu jsme obměnili bannerové sady, přidali hrané video a fotky ze stejného produkčního dne, aby vše dohromady pěkně hrálo – stejní herci ve videu, stejní hrdinové statických obrázků.
A jelikož se kampaň řečí čísel i pocitově rozběhla více než dobře, přišel další úkol. Zpracovat vše i pro Slovensko. A to není z kreativního pohledu jednoduché, zvlášť pokud vše stojí na slovní hříčce #Bezdotoho. Ano, slovensky se bez řekne baza. A tak dostala slovenská kampaň jednoduchý název: Leto chutí lepšie s Elixírom. Komunikace u našich sousedů neztratila háčky, ale ani letní pohodu a celkový uvolněný vibe plný drinků a smíchu.

Kreativa rozhoduje, zvlášť když jde o zapamatovatelnost
Trend nejen v online marketingu je jednoznačný. Rozhodující jsou kreativy a formátová pestrost. Abychom zákazníka zaujali v době čím dál horších možností cílení, musíme budovat silný brand. Proto byla nedílnou součástí kampaně také RTB reklama v podobě bannerů a brandingu.

K tomu jsme zapojili také elegantně vytvořené stopmotion animace s recepty na letní drinky. Hrané video jsme navíc přizpůsobili online formátům, takže vzniklo ve stopážích 15s a 30s, a to také ve stories formátu na výšku, který v digitálu oproti tradičním médiím hraje prim.
A nešlo by to ani bez soutěží na sociálních sítích. Těch jsme spustili celkem 6 (2 na českém FB a IG, 1 na slovenském FB a IG) a ohlasy byly skvělé:
Nebyla výjimka, že se zúčastnilo přes 1000 soutěžících.
Některé soutěžní posty získaly přes 100 000 zobrazení.
Soutěž ideálně podpořila ideu kampaně a letní merch spojený s Elixírem.

Jak to vidí klient?
Hravý koncept nám perfektně zapadl do plánované online kampaně. Kreativa převedená do vizuální podoby ve formě videospotu, animací a řady fotografií zafungovala výborně. Nutno podotknout, že kampaň byla doprovázena dalšími obchodně-marketingovými aktivitami napříč trhem. Pozitivní reakce jsme tak zaznamenali nejen na sociálních sítích, kde se naši fanoušci bavili po celou letní sezónu, ale i ze strany reálných zákazníků v gastronomii či retailu. Kampaň naprosto splnila naše očekávání a můžeme potvrdit, že v letním období došlo k výraznému navýšení prodejů Elixíru z bezového květu.
Markéta Matušů, marketingové oddělení Rudolf Jelínek
Chutnalo? Zákazníkům ano!
Jak to vypadá, když vše sečteme? Velmi dobře. Cílem bylo podpořit znalost samotného produktu Elixír z bezu a zvýšit tak prodeje v řetězcích i třeba na festivalech či v restauracích.
Teď to nejdůležitější: V období kampaně červen až začátek září se prodeje Elixíru výrazně zvedly a cíl byl i s naší onlinovou podporou naplněn.
V onlinových metrikách jsme ve srovnání se stanovenými cíli udělali maximum a ve většině sledovaných metrik dvojnásobně překonali avizované cíle:
Meta Ads CZ
Plán - KPI | Realita | |
Zobrazení | 3 333 333 | 6 849 245 |
Zájem o příspěvek | 133 333 | 237 392 |
Meta Ads SK
Plán - KPI | Realita | |
Zobrazení | 1 025 000 | 2 382 518 |
Zájem o příspěvek | 51 250 | 184 854 |
YouTube
Plán - KPI | Realita | |
Zobrazení | 765 000 | 1 602 764 |
Zásah | 382 000 | 392 891 |
RTB bannery a branding
Plán - KPI | Realita | |
Zobrazení | 1 150 000 | 1 853 692 |
Zásah | 380 000 | 718 832 |
Jednorázová kampaň, nebo dlouhodobá správa? Umíme obojí. Od tvorby konceptu, který vás odliší od konkurence až po mnohaměsíční pravidelnou tvorbu, s níž budete dlouhodobě vynikat. Svěřte nám své kampaně i obsah, dáme to dohromady tak, aby vše dávalo smysl a neslo čísla. Začneme nezávaznou konzultací?