Sociální sítě: jak z nich vymáčknout to nejlepší?

Dne 7. 6. 2019

Sociálních sítí je v online prostoru víc a víc. Každá z nich funguje jinak a každá má různé benefity pro různé typy businessu. Jak vybrat tu pravou? A co přesně na ni dávat? Na třech konkrétních případech si ukážeme, jak nad správou sociálních sítí přemýšlet komplexně. Tedy tak, abyste princip jejich fungování využili na maximum.

 

Hotel Kraví Hora: propojujeme autenticitu s kvalitou

Hotel Kraví Hora láká své návštěvníky na prvotřídní kuchyni, skvěle vybavené zázemí, ale hlavně na výjimečnou atmosféru jihomoravských Bořetic. Všechny tyto magnety oceňují jak jednotlivci z řad turistů, tak firemní či sportovní týmy.

 

Kde byl háček

Unikátní genius loci se probojoval na facebookovou stránku hotelu ještě před zahájením naší spolupráce. Hotel totiž disponoval množstvím působivých autentických fotek. Fotky však měly nevyrovnanou kvalitu, stejně jako texty, které je doprovázely. Klient neměl stanovenou žádnou obsahovou strategii, tonalitu či publikační plán. Jinou sociální síť kromě Facebooku nespravoval.

 

Jaký byl náš cíl

S ohledem na způsob, jakým Hotel Kraví Hora dosud na Facebooku komunikoval, jsme stanovili tři základní cíle:

  • podchycení identity značky Hotel Kraví Hora
    a její vystižení na sociálních sítích

  • využití maximálního potenciálu lokace hotelu
    – tak krásné fotky ve fotobance prostě nepořídíte (a potenciální hosty fotobanka nezajímá)

  • nastavení vyrovnané kvality všech prezentovaných materiálů
    při zachování veškeré autenticity

 

Jak jsme na to šli

Po tom, co jsme si blíže specifikovali prodejní argumenty, cílové skupiny a tonalitu značky, jsme stanovili sociální sítě, kterými by bylo nejvhodnější začít. Facebook a Instagram. Jak to však udělat, abychom měli dostatečný přísun čerstvých informací a fotek?

 

Nastupuje Content 2.0

Content 2.0 je naše interní označení pro situaci, kdy s klientem pracujeme ve velmi těsném sepjetí. Reálně to vypadá tak, že do Bořetic pravidelně osobně vyrážíme. Každá taková návštěva nám umožní:

  • pořídit kvalitní autentické fotky a videa,
    která jsou pak použitelná různých formátech pro Facebook i Instagram

  • načerpat potřebnou atmosféru místa,
    takže skutečně víme, o čem píšeme

  • proškolit internisty hotelu,
    kteří sami začínají autentický materiál sbírat a pomalu tvoří vlastní příspěvky

 

Jak to tedy vypadá

Toto video jsme v různých formách a sestřizích použili jako cover video na Facebooku, jako video v příspěvku, dále pak v Insta Stories i v IG TV.

 

A zde jsou ukázky nejlepších příspěvků včetně toho, jak si vedly. Nejprve Facebook:

 

Hotel Kraví Hora příspěvek a analytika 1

Zdroj: facebooková stránka Hotel Kraví Hora

 

Hotel Kraví Hora příspěvek a analytika 2

Zdroj: facebooková stránka Hotel Kraví Hora

A teď Instagram:

 

Hotel Kraví Hora příspěvek na Instagramu

Zdroj: instagramový účet Hotel Kraví Hora

Takhle vypadal odkaz na video v kanálu Insta Stories:

 

Hotel Kraví Hora příspěvek v Insta Stories

Zdroj: instagramový účet Hotel Kraví Hora

Jak to dopadlo v číslech

Od srpna 2018 do května 2019 jsme ztrojnásobili organický dosah facebookové stránky hotelu počet fanoušků vzrostl z 2 713 na 3 068. Jasně stanovená identita značky, obsahová strategie a těsná spolupráce s klientem zkrátka nesou ovoce.

 

Hotel Kraví Hora graf s dosahy

Zdroj: facebooková stránka Hotel Kraví Hora

Auto Palace Brno: cílíme na jihomoravskou metropoli

Firma Auto Palace Brno prodává vozy značek MazdaMitsubishiVolvo a Peugeot a poskytuje jejím majitelům také autorizovaný servis. Disponuje velkým reprezentativním showroomem v brněnské Slatině.

 

Kde byl háček?

V showroomu Auto Palace Brno jsme v uplynulých letech pořídili spoustu obsahu pro klientovu facebookovou stránku. To když nám přestala stačit sada fotografií přímo od výrobců. Krásných, ale sterilních. Z fotkami z showroomu jsme si pak nějakou dobu vystačili. Postupně nám ale začalo docházet, že to chce něco víc. Něco, co by pomohlo ještě více odlišit Auto Palace Brno od jiných distributorů. Lokálně, brandově i esteticky.

 

Jaký byl náš cíl

Zásadní pro nás v této fázi bylo:

  • odlišit Auto Palace Brno mezi ostatními distributory daných značek
    – jako prodejce působícího v brněnské lokalitě

  • přiblížit produkt zákazníkům
    tak, aby se s ním mohli ztotožnit

  • hlavní účelem této strategie byla objednávka testovací jízdy

 

Jak jsme na to šli 

Hezká auta v hezkém prostoru jsou… hezká. A to je málo. Proto jsme klientovi navrhli, aby auta po Brně trochu provětral.

 

Content 2.0 opět zasahuje

Požádali jsme klienta, aby nám vytipoval 4 vozy, které by chtěl nejvíce zpropagovat. My jsme zase vybrali několik typicky brněnských míst, na kterých jsme s auty pořídili mnohem lepší materiál, než jakým jsou fotky z katalogu či showroomu. Výsledkem byl mimo jiné i onen důležitý důraz na lokální notu. Posuďte sami:

Volvo jsme vyvezli na Špilberk.

 

Auto Palace Brno Volvo na Špilberku

Zdroj: In creative

Mazdu do lužáneckého parku.

 
Auto Palace Brno mazda za Lužánkami

Zdroj: In creative

A takhle to třeba Mazdě slušelo v postu:

 
Auto Palace Brno příspěvek a analytika

Zdroj: facebooková stránka Auto Palace Brno

Jak to dopadlo?

Neříkáme, že se to obešlo bez komplikací. Zákaz vjezdu je pro nás stejně platný jako pro jakékoli jiné vozidlo, tak se některé fotící seance neobešly bez konfliktu s rameny zákona. Rozhodně to ale stálo za to. Mrkněte na zakroužkovaná čísla. To je dosah a zapojení publika u lokálně laděných příspěvků z brněnských ulic. Content 2.0 opět bodoval.

 

Auto Palace Brno přehled nejúspěšnějších příspěvků

Zdroj: facebooková stránka Auto Palace Brno

Internorm CZ: posilujeme vizuální identitu

Tento přední evropský výrobce plastových oken ve své produkci propojuje špičkové technologické know-how s detailně dotaženým designem. Jeho zákazníci nevnímají okna pouze jako praktickou součást výbavy domu, ale hledají i designový prvek, který podtrhne jejich životní styl a společenské postavení. My se staráme o českého zástupce firmy Internorm.

 

Kde byl háček

Před zahájením naší spolupráce spravoval klient facebookovou stránku, kterou vedl spíše vzdělávacím směrem. Což není vůbec špatně s ohledem na cenovou relaci, ve které se značka pohybuje. Absolutně však zůstal nevyužitý obrovský vizuální potenciál produktů.


Jiné sociální sítě totiž Internorm nebudoval a chyběl tedy vhodný kanál, který by podtrhl aspekt designu zaměřený na individualitu zákazníka. Tedy aspekty, kterými se značka od ostatní produkce na trhu výrazně odlišuje.

 

Jaký jsme si dali cíl

Základní požadavek, který jsme se rozhodli splnit, byla vizuální podpora značky vyšší cenové kategorie. Taková, která by:

  • vystihla přitažlivost produktů

  • oslovila primární cílovou skupinu

  • oslovila fanoušky a influencery zaměřené na architekturu, styl a dekoraci

 

Jak jsme na to šli

V tomto případě to nebylo příliš složité. Klient totiž disponuje bohatým obrazovým materiálem, který přímo volal po tom, aby ho někdo pořádně ukázal světu. Stačilo pouze:

  • vybrat vhodnou sociální síť

  • nastavit komunikační styl klienta na ní

  • připravit publikační plán


Asi nikoho nepřekvapí, že volba padla na Instagram. Vypadá to třeba takhle:

 

Internorm CZ na Instagamu 1

Zdroj: instagramový účet Internorm CZ

Internorm CZ na Instagramu 2

Zdroj: instagramový účet Internorm CZ

Jaké jsou počty?

Zpočátku jsme si nebyli úplně jistí, zdali bude Instagram naplno fungovat v kontextu B2B sektoru, ale výsledek nás velmi příjemně překvapil.

  • uživatelé reagují v počtech, které se vyrovnají B2C klientům

  • profil Internormu nasbíral 100 followerů za 3 měsíce

  • počty zobrazení se zvedly z nuly na stovky za 3 měsíce – jak napovídá obrázek níže

 

Internorm CZ na Instagramu přehled

Zdroj: instagramový účet Internorm CZ

Díky výběru správného kanálu a přizpůsobení obsahu klienta charakteru dané sociální sítě se nám podařilo výrazně posílit důležitý aspekt značky. Ten by jinak zůstal potenciálním zákazníkům na sociálních sítích v podstatě utajen.

Nezapomněli jsme ani na potřebnou vzdělávací složku obsahu. Osvětový směr, který klient zahájil na Facebooku, dále rozvíjíme v plnohodnotném blogu Internorm. O tom ale zase v jiném článku.

 

Jak to tedy funguje

Sociální sítě mohou pomoci splnit široké spektrum cílů, za kterými značky míří. Základním předpokladem je však systematická práce na jejich obsahu. Tady jsou ty nejdůležitější principy, které se nám při správě sociálních sítí osvědčily.

  • volba správné sociální sítě podle typu businessu a problému, který řešíte

  • vystižení identity značky a přizpůsobení stylu komunikace sociální síti

  • zajištění přísunu kvalitního a autentického obsahu

  • nastavení publikačního plánu a jeho pravidelné plnění

  • monitoring výsledků a neustálé přizpůsobování dalšího obsahu

  • a hlavně: odvaha zkoušet nové formáty a způsoby práce!


Facebook a Instagram nejsou zdaleka jediné sociální sítě, které vám mohou pomoci. Takový Twitter nebo LinkedIn mají také své silné stránky. Na ty se podíváme zase v nějaké příští case study. Máte na danou problematiku jiný názor? Chcete se podělit o vlastní zajímavou zkušenost? Nebo byste na obsahu svých sociálních sítí chtěli začít pracovat a nevíte, jak do toho? Ozvěte se. Rádi s vámi vše probereme.

 

Tým specialistů In creative

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence