PPC pro každého 3: Než spustíme PPC

Dne 18. 2. 2020

V minulém článku jsme si řekli, k čemu kampaně slouží a jak je potřeba nad nimi přemýšlet. Dnes to pojmeme trošku praktičtěji. Podíváme se na konkrétní aspekty vaší činnosti, které je potřeba mít podchycené, aby PPC kampaně fungovaly tak, jak mají.
 

Máte fungující web?

Web je váš prodejní kanál. Místo, kde se setkáváte se svými zákazníky. Pokud se vám podaří zákazníka odradit na začátku jeho cesty, už se k vám patrně nikdy nevrátí a raději nakoupí (případně dokončí akci) u konkurence. 

Existuje řada důvodů, proč vám web takzvaně „nefunguje”. Od jeho nepraktické struktury, nedostatečného obsahu až po pomalé načítání. Na bezproblémové konverzní trase, tedy na trase od příchodu na web k nákupu (registraci, odběru novinek apod.) byste si opravdu měli dát záležet. Podívejte se, jak konverzní trasu optimalizovat.

Ujistěte se také, že je jasný jeho cíl vašeho webu a jeho jednotlivých stránek Je to spíše prodej? Sběr kontaktů? Prezentace brandu?
 

Na rychlosti záleží

Nezapomeňte se podívat, jak si váš web stojí v rámci zobrazení na mobilních zařízeních a jaká je jeho rychlost načítání. Google od července 2018 využívá rychlost načítání na mobilu jako jeden z faktorů ovlivňující skóre kvality webu. S nadsázkou se dá říci, že díky rychlejšímu webu dosáhnete také levnějších reklam (nižších cen za proklik). Hlavně ale nepřijdete o své návštěvníky a dostanete příležitost ukázat, že vy jste pro návštěvníky tím nejlepším řešením. 

Doporučujeme svůj web otestovat nástrojem PageSpeed Insights, kde získáte doporučení na optimalizaci jak desktopové, tak mobilní verze webu.

Bez vyladěného webu nemá smysl PPC reklamy spouštět, budou to jen vyhozené peníze. Proto se v první fázi soustřeďte na optimalizaci svého webu. 
 

Porovnání rychlostí načítání webu

Hlemýžď je svým způsobem roztomilé zvířátko, ale s rychlostí vašeho webu by neměl mít nic společného.

Analytika je základ

Ještě než zahájíte svou inzerci, ujistěte se, že váš web je měřitelný. Není nic horšího, než když investujete peníze do kampaní a nedokážete říci, jestli vám splňují očekávané cíle

Díky měření dokážete také segmentovat svoji návštěvnost a zobrazovat reklamy konkrétní skupině uživatelů. Pro nasazení měřících kódů doporučujeme využít Google Tag Manager, do kterého jednoduše vložíte jak konverzní, tak remarketingový kód. 

Nezapomeňte měřit i mikrokonverze a události na webu, např. kliknutí na telefonní číslo, zkopírování kontaktních informací, přihlášení se k odběru novinek a další.

Pro správné a kvalitní vyhodnocování dat doporučujeme doplnit Google Ads o další googlovskou službu – Google Analytics, která rozšíří statistiky kampaní o další užitečné funkce a KPI. Její výhodou je také to, že sleduje veškeré zdroje návštěvnosti webu. Máte tak všechny online nástroje šikovně pohromadě a můžete sledovat výkon na úrovni celého webu a porovnávat. 

 

Jak přemýšlí vaše cílová skupina

Možná máte základní představu o tom, kdo má o vaše produkty největší zájem. Ale víte, jak nad vaším zbožím lidé přemýšlí? A jak ho vyhledávají na Googlu? Kromě Google Analytics vám v tomto pomůže další googlovská služba – Google Search Console

Díky ní se dozvíte, na jaké dotazy se ve vyhledávačích zobrazujete a hlavně na jakých pozicích. Podle toho, jak si stojíte v SERPu organických výsledků, se pak můžete rozhodnout, zda pro vás nebude snazší inzerovat dané klíčové slovo v PPCčkách. Než začněte inzerovat, je vhodné udělat si alespoň malou analýzu, která nám pomůže zorientovat se.
 

Bludiště v hlavě zákazníka

Do hlavy své cílové skupině nikdy úplně neuvidíte. Alespoň část tajemného bludiště vám však analýzy odhalí.

Co máte navíc?

Jak už jsme naznačili v minulém díle, nestačí zboží prodávat pomocí běžných argumentů, které má v ruce i konkurence. To je jen velmi krátkodobé řešení. Doporučujeme najít sadu vlastních unikátních výhod, které nabízíte, a které se pak promítnou i do stylu komunikace celé vaší značky. Sleva, skladová zásobenost a doprava zdarma vám vydrží jen chvíli.

 

Jak to dělají ostatní?

Definujte si své konkurenty a mrkněte se, jak to dělají: přihlaste se k odběru newsletteru, mapujte aktivity na sociálních sítích, podívejte se, jak si stojí v placeném vyhledávání. Odhalením jejich silných a slabých stránek získáte cenné informace, můžete se navíc inspirovat k rozšíření dalších aktivit či marketingových kanálů, nebo naopak ušetřit tisíce korun, které byste jinak neefektivně propálili třeba právě v PPCčkách.

Jak na jednoduchou analýzu PPC konkurence, jsme už psali v našem dřívějším článku, který vám ukáže šikovné nástroje, ale i metriky, které je třeba zohlednit. 

 

Co bude příště

V příštím díle si prakticky ukážeme základy ve službě Google Tag Manager, abychom si nastavili základní měření na webu. 

Máte dotazy? Pište, ráda je s vámi proberu.

Tak zase příště!

 

Lucie Horká

 

Zdroj foto: Depositphotos.com

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence