PPC pro každého 2: Jak PPC (ne)funguje

Dne 5. 2. 2020

S PPC kampaněmi můžete rychle oslovit svoji cílovou skupinu a plnit cíle – zviditelnit značku, zvýšit návštěvnost webu či zvýšit objem konverzí. Pro svoji oblíbenost se však PPCčka stávají stále dražším nástrojem. Než vůbec začnete svoje kampaně ladit, je vhodné zamyslet se nad tím, na jakých pilířích PPC reklama stojí a na jakých principech funguje (a nefunguje).

PPC reklama je díky své dynamice pro mnohé nezbytným nástrojem. Konkurence však roste a době, kdy stačilo nalít do klíčových slov odpovídající rozpočet a bylo možné těšit se z „levných konverzí”, odzvonilo. Co je potřeba si uvědomit, než se do kampaní pustíte?

 

Reklama nerovná se marketing

Nepleťte si pojmy. Reklama je pouze jedním z nástrojů marketingové komunikace. Jedná se o placený komunikační prostředek, kterým o sobě dáváme vědět. Reklama není samospásná, ale je součástí komplexní marketingové strategie.

Aby mohla být reklama účinná, je nutné, aby byly vyladěny všechny složky marketingového mixu – produkt, cena, distribuční cesty. Je důležité neopomíjet ani ostatní propagační kanály a jejich součinnost.

 

Graf marketingové strategie

Možností je celá řada. Výběr a propojení jednotlivých nástrojů je vždy důležitější než nadupaná PPC kampaň.

Zdroj: In creative, inspirace prezentací Ondřeje Slámy „Krize marketingu?” z 9. PPC Campu 

Vše začíná otázkou Proč?

Klíčem k úspěchu není snaha o největší výkon, ale kvalitní péče o zákazníka. Položte si otázku Proč by měl zákazník nakoupit právě u vás? Jaká je vaše přidaná hodnota a unikátnost? Výhoda může být třeba v jedinečnosti vašeho produktu, v dostupnosti vaší pobočky, v rozšířených zárukách nebo ve vaší firemní filozofii. To vše pak promítněte do svých kampaní.

Stejně tak přemýšlejte, jestli se pro váš typ byznysu PPC kampaně vůbec hodí, popřípadě jaký typ kampaní a v jakém prostředí vám udělá tu správnou službu. Například v technicky orientovaném B2B sektoru budete své kampaně nastavovat jinak (pokud vůbec) než ve svižné B2C realitě. Jinými slovy, sofistikovaný servisní software je třeba propagovat jinak než kosmetiku.

 

Jde o dlouhodobý vztah

Ačkoliv PPCčka jsou velmi vyhledávaná právě pro svůj okamžitý efekt, není možné je dělat rychle a s vidinou krátkodobého výsledku. Získat nového zákazníka je časově i finančně nákladné. Naším úsilím by mělo být budování dlouhodobého vztahu. Nesnažit se oslovit jen uživatele ve finální nákupní fázi Do, ale budovat svůj brand u člověka, který naši službu využije třeba až v budoucnu. Pokud vás toto téma zajímá, přečtěte si náš článek o dlouhodobé hodnotě zákazníka.

V PPCčkách můžeme na tomto vztahu krásně pracovat třeba v obsahové síti, která se vyskytuje ve všech fázích nákupního procesu a disponuje velkým množstvím vizuálních formátů. Brandové kampaně nejsou jen symbolické. Schválně se mrkněte, co všechno se může stát, když brandové kampaně vypnete.

 

Co bude příště 

V příštím díle se prakticky podíváme na technické věci, které je vhodné mít pořešené ještě před spuštěním kampaní. Ujistíme se, že máte pro efekty PPC kampaní připravený web a nakousneme marketingovou strategii.

Máte dotaz? Ptejte se, ráda se s vámi o PPC pobavím.

Tak zase příště!

 

Lucie Horká

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence