Držíme na sítích krok i v roce 2023

Dne 25. 9. 2023 publikoval Lucie Pinková Konference Social

Online svět se neustále mění a nabízí spoustu možností, jak nezůstat na sítích pozadu. A protože i my v In creative žijeme sociálními sítěmi, na letošním Social Restartu jsme nemohli chybět. O čem byl?

Genz.jpg

Pojďme mládí naproti

Co dělat, když už vaše značka nemá, kam v cílové skupině růst? Zaujměte generaci Z, stejně jako to udělala 50letá oplatka Mila od Sedity. Letos otočila komunikaci o 180 stupňů směrem k vyladěnému, barevnému a hravému instagramovému gridu s kombinací Mila a růžové barvy. A k tomu využila témata, co nová cílovka – kromě oblíbené Mily – „žere”. U generace Z se totiž nehraje na lovebrand, ale na love content.

 

rsz_mila-sedita-ig.jpg

Mila našla témata tam, kde by je nejeden zkušený markeťák nehledal.

Pokud má i vaše značka potenciál oslovit ty mladší a máte dostatek odvahy, najděte influencera, průnik společných témat značky a „gen Z” a obujte se do contentu plného autenticity, zábavy a informací. Právě to dnes u mladých frčí víc než perfektní a vymazlený obsah.

Nebo jste už zapomněli, jak to teď dělá Ryanair? Ten přesně ví, co pálí jeho zákazníky a dokáže toho využít ve svůj prospěch – generaci Z trollí natolik dobře, že tohoto dopravce chtějí i v USA, kde běžně nelétá.

 

ryanair

Letecký dopravce Ryanair jde svým fanouškům na ruku tak trochu z druhé strany – ví, co jeho zákazníky trápí a dokáže toho využít ve svůj prospěch.

A jaké je ponaučení? I když osobně mezi gen Z nepatříte, nebojte si přiznat, že zkrátka těm mladistvým memečkám a vtipům nerozumíte. Hlavní je, že to baví vaše mladší kolegy a cílovku v internetu narozenou. Případně je se svými nápady oslovte a uvidíte, zda jste s nimi na vlně.

Bez community managementu na sítě nelez

Budujme vztah se zákazníkem – ať už jsme malá česká firmička, velký korporát, marketingová agentura nebo kandidáti na prezidenta. Toto rádoby motto se neslo napříč celým Social Restartem 2023. A co jsme si z něj odnesli?

Kvalitní fanoušci na sítích vaši značku podrží v dobrém i ve zlém, ve zdraví i v covidu, ve chvále i v trollení, v prosperitě i v obsahovém útlumu. Proto nezanedbávejte community management, ptejte se lidí, co je zajímá, jak se jim s vašimi produkty pracuje, vyzvěte je ke sdílení svých výtvorů a vy naopak sdílejte obsah, který chtějí číst, slyšet, vidět. Třeba takřka neznámé rektorce Danuši Nerudové tato strategie vynesla třetí místo v prezidentských volbách a z Vysočiny Tourism se stal kraj, který už není opomíjený českými turisty. Stojí to i za cenu sdílení v mnoha firmách nepopulární „omáčky” (rad a tipů). A lidi ji rádi uvidí.

Aby to nebylo jen o pěkných vizitkách…

Hezké feedy a vyladěný obsah nikomu chleba nezaplatí. Proto se někteří řečníci zaměřili i na samotný prodej na sociálních sítích – ať už firemní či osobní značky nebo na kampaně. Petr Handlíř nám dokázal, že obrácená pyramida funguje nejen při tvorbě obsahu, ale také reklamy na Facebooku. Více času bychom se totiž měli věnovat promýšlení její strategie než samotnému klikání. Nezáleží totiž na reklamním formátu, ale na jejím zpracování – bude to statický banner, nebo video? Řešení je snadné: testovat, testovat a testovat.

Potenciální zákazníky můžeme zaujmout, pokud si potykáme s profilovým trychtýřem Karolíny Kachyňové. Nebo dáme ve firmě prostor aktivním jedincům, aby nám pomohli svým ambasadoringem s propagací značky.

V každém případě jsme se na letošním Social Restartu utvrdili v tom, že se lidé na sítích rádi baví a vzdělávají spíše než nakupují. Ale jsou cesty, jak být úspěšný i v tomto posledním, neméně důležitém kroku. Má cenu investovat do kreativních nápadů a chytlavých příspěvků.

Zdroje: prezentace řečníků, Instagram Mila od Sedity

 

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence