Uplynulo pár let a Pokémoni pobláznili opět celý svět, avšak tentokrát se jim nevyhnuli ani dospělí. Pokémon GO dokázal lidi dostat do ulic a navštívit místa, kterých by si předtím dříve jen těžko všimli. Aplikace se každým dnem těší čím dál větší oblibě a zvyšuje se tak i počet hledačů Pokémonů. Jak v iTunes, tak i v Google Play má tato aplikace první místo v počtu stahování.
Pokémon GO dokázal změnit všem uživatelům této aplikace jejich každodenní rutinu a dokonce i prodloužit cestu z práce domů a to jen proto, aby hráči navštívili Poké Stops či chytili některou z příšerek a rozšířili tak svoji sbírku.
Jak z toho těží firmy?
Firmy tohoto trendu hojně využily ve virálním marketingu a to jak v onlinu, tak i v offlinu. V offlinu můžete při hledání Pokémonů narazit na cedule upozorňující na to, že zrovna zde se nachází tzv. Poké Stop. Někteří ukáží svůj Pokémon účet.

V Birminghamské Zoo v americké Alabamě můžete narazit na nové popisky u výběhů zvířat, které jsou vytvořeny ve stylu této populární aplikace.

Pojišťovna Kooperativa spojila svoji kampaň s Pokémony především jako podporu bezpečnosti řidičů za volantem.

V Japonsku vznikne 3 000 sponzorovaných míst, které budou označeny jako Pokémon Gym. Ve všech případech se bude jednat o restaurace fastfoodového řetězce McDonalds. Toto je velmi promyšlený tah, protože tak vznikne nové místo, kde se budou hráči této hry scházet a jejich Pokémoni mezi sebou tak budou moci bojovat. Mezitím si zde jejich majitelé samozřejmě dopřejí nějaké dobré občerstvení.

Pokémonům se nevyhnuly ani sociální sítě, které se jimi jenom hemží. Společnosti na své firemní stránky zveřejňují Pokémony v různých podobách a situacích.
Facebookový příspěvek eshopu Tonermania.cz

Zdroj: Facebookový příspěvek Koupaliště Kraví Hora v Brně

Na Facebooku se vyskytly se i různé zajímavé bannery ve stylu modifikace této hry.
Facebookový příspěvek Jameson Česká republika

Facebookový příspěvek pivovaru Staropramen

Jedna nejmenovaná slovenská společnost využila tohoto trendu i k náboru nového zaměstnance.

Pokémonmanie se projevila i do trendu vyhledávání slov. Výraz „pokemon go“ byl dokonce v určitou chvíli celosvětově vyhledávanější než slovo „porn“.


Ať už se vám tato aplikace líbí či ne, realita je prostě nekompromisní. Pokud nevyužijete marketingového potenciálu tohoto trendu vy, tak jej využije vaše konkurence. Zde platí známé heslo: „Kdo pozdě chodí, sám sobě škodí“. Nestíháte sledovat trendy a chcete mít konkurenční výhodu? Kontaktujte nás a my vám s vaší marketingovou strategií rádi pomůžeme.