O 260 % více poptávek? Pomohla volná shoda

O 260 % více poptávek? Pomohla volná shoda

Vyzkoušeli jsme v poslední době tolik skloňované využití volné shody a podpořili tak výkon kampaní pro našeho klienta v Česku, na Slovensku i Rakousku. Přečtěte si, jak se automatické strategii dařilo.  

Co volná shoda může přinést?

O výhodách volné shody jsme slyšeli ze všech stran, a tak jsme se rozhodli ji důkladně otestovat i v In creative. A výsledky nás mile překvapily. Jak jsme postupovali?

  1. Obecná klíčová slova jsme vložili do volné shody.

  2. V kampaních s těmito slovy jsme nastavili automatickou strategii „maximalizace konverzí”.

  3. Po měsíci jsme vyhodnotili první výsledky.

V jednom účtu jsme už po prvním měsíci zaznamenali o 62 % nižší průměrnou cenu za odeslanou poptávku a zároveň vzrostl počet odeslaných poptávek o 260 %. Podobně se dařilo kampaním i v dalších reklamních účtech.

Co se stalo po nastavení volné shody?
Co se stalo po nastavení volné shody?
K přepnutí do volné shody došlo v polovině daného období.
K přepnutí do volné shody došlo v polovině daného období.

Dalším společným znakem po nasazení volné shody klíčových slov je i pokles prokliků, přesto počet konverzí narůstal, takže nasazení volné shody klíčových slov dokázalo zobrazovat reklamu ve vyhledávání relevantnějším uživatelům.

Jak na volnou shodu?

Důvěřujte automatickým strategiím nabídek

Doporučujeme použít automatickou strategii „maximalizaci konverzí“. V případě nízkého počtu konverzí v kampani nenastavujeme cílovou CPA, ale necháme kampaň nasbírat potřebná data a až po dosažení alespoň 10–15 konverzí nastavíme cílovou CPA.

Pravidelná analýza vyhledávaných dotazů

Co když se volná shoda utrhne z řetězu a začne zobrazovat reklamy na nesmysly, které nesouvisí s businessem klienta? To nám samozřejmě běželo hlavou, a proto jsme po nasazení volné shody pravidelně procházeli vyhledávané dotazy

K našemu překvapení se tam nevyskytovala zcela nerelevantní slova. Volná shoda již hodně pokročila a nezobrazí jen tak frázi, která dané slovo obsahuje. Bere v úvahu historická data a také obsah webové stránky, díky čemuž přesněji zobrazí reklamy na ty relevantní vyhledávané dotazy. 

U klientů pravidelně vyhledávané dotazy analyzujeme, vylučujeme nevhodná slova a naopak ta relevantní přidáváme do kampaní. Stejně jsme postupovali i zde. I díky rozsáhlému seznamu vylučujících klíčových slov dokáže volná shoda přinést lepší výsledky.

Kdy nedoporučujeme spouštět volnou shodu?

Historická data jsou pro správné fungování volné shody základ. Proto v novém Google Ads účtu bez delší historie a s nedostatkem dat doporučujeme začít s přesnou nebo frázovou shodou. Jakmile nasbíráte dostatek dat, můžete vyzkoušet i tu volnou.

Správně nastavené reklamy nejsou vše. Nezapomínejte pracovat na kvalitním obsahu vašeho webu. Odměnou vám budou nejen lepší výsledky v organicu, ale i v dynamických kampaních ve vyhledávání a v kampaních cílených na volnou shodu. 

 

Netroufáte si na nastavení kampaní sami? Rádi vám s tvorbou i optimalizací kampaní pomůžeme, nebo se na stav vašich účtů v Google Ads a Skliku podíváme zdarma.