Kdo se bojí přechodu na Google Analytics 4?

Dne 4. 8. 2022 Analytika

Google Analytics Universal, tak jak je známe dnes, končí v červnu 2023. Nástupcem bude služba Google Analytics 4, která částečně vychází z Google Analytics pro Firebase (měření mobilních aplikací). Pokud v tom, stejně jako my, hledáte příležitost, možná se vám budou hodit pro inspiraci následující řádky. 

 

GA4_uvodni.png

Strach z GA4 není na místě

Takže staré dobré Universal Analytics nás opouští? Skoro by se chtělo slovy klasika říct, že s tím můžeme nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeme dělat. Jenže to není tak úplně pravda. My se na tuto změnu můžeme dobře připravit a obrátit ji v náš prospěch.

Když se podíváme do světa, konkrétně na sociální síť Twitter, zjistíme, že strach, obavy nebo vztek rozhodně nejsou těmi nejsilnějšími emocemi, které nové Google Analytics vzbuzují. 

Pokud použijeme automatizované hodnocení emocí postavené na teorii amerického psychologa Paula Elkmana, zjistíme, že 64 % uživatelů, kteří o tématu GA4 tweetují, vyjadřují radost. Možná nepřekvapí, že jsou to častěji lidé ze Spojených států. Obyvatelé starého kontinentu vykazují spíše překvapení. Jen 5 % tweetů dává najevo strach ze změny.

V souvislosti s chystanými změnami se hovoří nejen o reklamních nástrojích, jako je Smart Shopping či Performace Max, ale hodně také o datech a problematice SEO

Word Cloud Google Analytics 4

GA4 přejí připraveným

Každá změna s sebou nese příležitosti a nejinak je tomu i s příchodem Google Analytics 4. Nový měřicí nástroj na obzoru představuje ideální moment pro celkovou inventuru měření, kdy se můžeme zamyslet nad daty, která sbíráme, položit si řadu otázek a případně provést důkladnou analýzu webu či e-shopu. Zároveň platí, že přechod na GA4 přinese i řadu výhod, z nichž největší hodnotu má rychlejší a přehlednější reporting.

Proto buďte připraveni! Nástroj Google Analytics 4 je sice stále ještě ve vývoji a leccos se mění takříkajíc pod rukama, ale základní kostra je dána a každou chvíli tento nástroj nabídne svým uživatelům zbrusu nové služby. A jedno víme jistě: GA4 se budou do budoucna nejvíce bát ti, kteří se na ně dostatečně nepřipraví. 

Chcete být mezi těmi, kteří z přicházející změny vytěží nejvíce, ale nevíte, jak na to? Ozvěte se nám a náš profesionální tým vám bude k dispozici. Jedním klikem tak uděláte velký skok do vyšší úrovně marketingu!

 

Jan Švancara

Zdroj fotografií: Depositphotos.com

 

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU

Naše kompetence