Marketingová analytika už není žádný med. Cookie lišty nás připravili o polovinu dat, o tu druhou možná přijdeme s koncem Google Universal Analytics.
Přečtěte si, proč se vyplatí přejít na GA4 co nejdříve, nebo ještě lépe, proč využívat oba měřící nástroje současně.
Každý, kdo si měří web pomocí nástrojů od společnosti Google, už asi zaznamenal výzvu k přechodu na novou verzi Google Analytics 4. Můžeme mít k novému nástroji nedůvěru, nemá však cenu se této změně bránit.
Tak jako tak je změna nevyhnutelná. Google Universal Analytics definitivně končí měření k 30. červnu 2023 a data z nich budou dostupná jen po dobu asi 6 měsíců. Doporučujeme nenechávat implementaci Google Analytics 4 na poslední chvíli a dostatečně využít čas, který nám ještě zbývá. Nejlepší strategií totiž je využívat oba měřící nástroje současně, abyste si dostatečně zvykli na nový datový model. Ten totiž bude ze své podstaty odlišný a může postrádat metriky, které jsou pro vás v tuto chvíli klíčové.
Důvodů, proč Google přichází s tak radikálními změnami je více. Nesporný je fakt, že jde mimo jiné o reakci na měnící se realitu internetu a chování uživatelů na síti. Už totiž neplatí, že by se více uživatelů připojovalo z jednoho počítače. Dnes je už zcela běžné, že jeden člověk používá několik různých zařízení s připojením na internet.
Google na to reaguje rozsáhlou změnou přístupu k webové analytice. Veškerá analytika je v GA4 postavena na tzv. událostech (eventech), které nahrazují veškeré dříve známe typy interakcí.
Jaký je v tom rozdíl? Session based analytika současných Universal Analytics web hodnotí primárně z pohledu jednotlivých návštěv. Oproti tomu je v event based analytice klíčová identifikace jednotlivého uživatele a jeho konkrétních událostí.
Ačkoliv se jedná o přechod na zcela jiný datový model, nemusíte mít z této radikální změny hrůzu. Jak jsme poodkryli v našem blogovém článku, dosud dvě třetiny uživatelů, kteří o GA4 tweetují, vyjadřují radost. Jaké jsou tedy klíčové benefity téhle změny?
Existuje řada důvodů, proč se vyplatí se s GA4 seznámit už teď.
V jednom účtu budete mít přehled o návštěvnosti webu i aplikace.
Reporting ve webovém rozhraní je rychlejší a přehlednější díky novému nástroji pro tvorbu vlastních přehledů.
Žádné limity počtu reportovaných událostí.
Zjednodušená tvorba klasických i remarketingových publik.
Publika lze používat napříč službami a produkty Google.
Umí prediktivní insights, které pracují s Customer Lifetime Value.
Nový analytický modul přináší možnost vytvoření, zobrazení a analyzování nákupního funnelu.
Nový nástroj pro tvorbu vlastních přehledů a možnost měřit a nastavit více vlastních dimenzí a metrik.
V první řadě nepřijdete o data. Pokud přejdete na GA4 už nyní, něco jako ztráta nashromážděných dat se vás netýká. Vytvářejte nová publika rovnou v GA4 a nic vás nezaskočí.
Paralelní porovnání. Odlišné metriky a přístup k měření mohou udělat guláš ve vašich predikcích. Při paralelním měření současnými UA i GA4 získáte mnohem lepší vhled do naměřených dat.
Čím dřív začnete v novém nástroji měřit, tím lepší konkurenční výhodu získáte před ostatními. Pamatujte, tato změna je nevyhnutelná a čeká každého.
4 900 Kč + DPH
• Vytvoření účtu GA4
• Vytvoření datového streamu
• Nastavení retence dat
• Filtrování interní návštěvnosti
• Vyloučení nežádoucích referral návštěv (platební brány a pod.)
• Lokalizace účtu (časové pásmo, měna)
• Měření základních událostí na webu
• Nastavení uživatelských práv k účtu
• Propojení účtu s Google Search Console
+ 4 190 Kč + DPH (oproti základní ceně)
Navíc:
• Konzultace s analytikem: Identifikace cílů webu, nastavení KPI a volba vhodných metrik
• Rozšířené měření událostí
• Měření vlastních událostí přes Google Tag Manager (max 5 událostí)
• Nastavení sběru publik
• Sledování událostí v e-shopu (sledování košíku, dokončené objednávky atd.)
• Nastavení konverzí (max 3 konverze)
• Měření průchodu funnelem (od zahájení návštěvy po dokončení konverze)
+ 13 100 Kč + DPH (oproti základní ceně)
Navíc:
• Nastavení enhanced e-commerce
• Nastavení většího počtu funnelů
• Výpočet vlastních metrik
• Customizace grafických přehledů v Google Analytics
• Propojení účtu s BigQuery
• Propojení účtu s Google Optimize
• Harmonizace sběru dat s cookies lištou
Bez reklamy na sociálních sítích by to nešlo. Ale ani bez dalších marketingových kanálů – zjistěte, jak z nich vytěžit maximum.
A nejlépe takové, kteří mají o váš produkt či službu zájem.
víceOdstraníme všechny brzdy a opřeme se do výkonu.
víceNa takových místech a takovým způsobem, který vám přivede zákazníky.
víceVždycky je co zlepšovat. Zjistíme, jak si vedete, a navrhneme, jak to zdokonalit.
vícePomůžeme vám sjednotit firemní kulturu a rozjedeme váš employer branding.
víceOd revize textů po celý nový web. Zkrátka to, co vám pomůže nejvíc.
více