IN Communication Forum: Jak udělat interní komunikaci sexy?

Dne 18. 12. 2019

Interní komunikace je v mnoha ohledech důležitější než aktuální marketingová kampaň. Tak proč je často tak nudná a neefektivní? Na letošním ročníku konference IN Communication Forum bylo vidět celé spektrum inspirujících přístupů. ČEZ, Mall, Škoda, IKEA… každý na to jde trochu jinak. Nebyla nouze ani o odhalení šokujícího charakteru. Co jsme si tedy z akce přivezli?

 

ČEZ začíná u společenské odpovědnosti

Společnost ČEZ se snaží své zaměstnance vtáhnout do aktivit v rámci společenské odpovědnosti firem. Konkrétní příklady nám ukázala Lucie Ehrlichová. Zajímavý je například projekt EPP Pomáhej pohybem, v rámci kterého svým pohybem při sportování generujete body, jimiž pak můžete podpořit vybraný projekt. Mezi další velké projekty společnosti ČEZ patří grant pro neziskové společnosti nebo pomoc lidem v blízkém okolí v rámci zaměstnanecké sbírky. O tom, kdo vyhraje finanční pomoc, rozhodují sami zaměstnanci

 

Za Mall kope kapřice Libuška

Michaela Palatá z Mall Group hovořila o kapřici Libušce, která se jako marketingový maskot zapojuje i do interního projektu Mall Hero. V jeho rámci jdou zaměstnanci z kanceláří v době největšího peaku (Black Friday + Vánoce) vypomoci svým kolegům do call-centra a skladu. 

Jedním ze zajímavých motivačních taháků byla třeba karta na krk, na které si každý mohl z jednotlivých částí sestavit a nastrojit svého superhrdinu. Na otázku, proč kapřici Libušku dabuje Jiřina Bohdalová, jsme odpověď bohužel nedostali. 

 

Helping Hands v Mall Group – Polepy zrcadel a dárečky

Opravdový superhrdina neváhá pomoci kolegům, když je to třeba. Na tom stojí interní projekt Mall Hero.

Zdroj: Michaela Palatá – prezentace „Tohle není moje práce” aneb Helping Hands v Mall Group 

Je Letiště Praha offline?

Velkým překvapením byla pro nás přednáška Mariky Janouškové z Letiště Praha. Věděli jste, že většina zaměstnanců letiště je offline a pouze 23 % z nich má firemní (chytrý) telefon? Tato informace nás absolutně vykolejila, a tak jsme dále bedlivě naslouchali, jaký plán má Letiště Praha na to, aby během pár let zdigitalizovalo své zaměstnance a naučilo je používat moderní technologie k jejich práci.

 

IKEA jede na talenty

„Nech svůj talent vyrůst s IKEA,” bylo téma Elišky Novotné a Ladislava Onderky. Společně povídali o etapách interní komunikace při organizaci akce Týden talentů, které se účastní pravidelně více než čtyři tisíce zaměstnanců. 

Také nás seznámili s principem výchovy zaměstnanců na klíčové pozice díky objevování jejich silných stránek. Je obdivuhodné, že více než  70 % volných pozic obsadí IKEA svými zaměstnanci

 

Neměříte interní komunikaci? A není to Škoda?

Víte, že 71 % firem neměří interní komunikaci? Proč tomu tak je, jsme se dozvěděli od Tomáše Novotného ze ŠKODA Auto. Buď to společnosti neumí, nebo ani neví, jakým způsobem interní komunikaci měřit. 

Tomáš nás seznámil s nástrojem Power BI, který ke své práci využívá on, a představil také zaměstnanecké noviny ŠKODA MOBIL. O podobě obsahu novin rozhodují sami zaměstnanci. Za zmínku stojí i říjnový newsletter určený pro mistry výroby, který je krok po kroku vede v případě podezření na to, že je některý zaměstnanec pod vlivem alkoholu nebo návykových látek. 

 

Škoda Auto – newsletter pro mistry

Jsou situace, kdy je potřeba mít jasný přehled o tom, co je potřeba rychle udělat. Podezření na práci pod vlivem návykových látek je jednou z nich.

Zdroj: Tomáš Novotný – prezentace Měření v interní komunikaci

A jak to tedy udělat sexy?

Například využitím komunikačního nástrojů jako je Slack, Microsoft Teams nebo Workplace by Facebook. Samozřejmě nejde opominout sociální sítě, na kterých je dobré prezentovat kvalitní autentické fotky, nebo třeba Insta stories vašeho šéfa. Mentor Matěj Matolín nezmínil pouze komunikaci, ale hovořil i o HR, onboardingu nebo chatbotech

 

O2 má intuitivní intranet

Pokud máte několik komunikačních/pracovních platforem, na kterých vaši zaměstnanci existují, a vy byste je rádi sloučili, určitě zajděte pro tip za Andreou Novotnou z O2. Dvě slečny a pár IT specialistů dokázalo nemožné – vytvořili efektivní intranet se všemi potřebnými aplikacemi pro zaměstnance. Nejenže je jejich intranet user friendly, tímto krokem v O2 navíc vyřešili problém v podobě nedostatečné distribuce důležitých interních sdělení.

 

I velcí hráči někdy neví

Michal Macura ze společnosti Vodafone povídal o úskalích, která značku v rámci vnitrofiremní komunikace provází při propojování s brandem UPC. Na jeho vystoupení bylo krásně vidět, že i velké společnosti mohou mít problémy, na které zatím nemají přesné řešení. Ono taky není divu. Sladění dvou firemních kultur, různých přístupů k tvorbě platů, nabídce benefitů a formě interní komunikace je docela výzva.

 

Michel Fleischmann: základem je osobní kontakt

Třešničkou na dortu celé konference byl Michel Fleischmann, který založil první privátní rádio v České republice, tedy Evropu 2. Přesně v den konání konference zrovna odcházel do důchodu, tudíž byl celý jeho projev proložen emocemi. Přece jen se těžko opouští milované dítě, o které člověk celý svůj život pečuje. Michel Fleischmann také povídal o talentech, jako je Ondřej Moravec nebo Leoš Mareš, ale i o síle důvěry a osobního kontaktu v interní komunikaci. Vaši zaměstnanci jsou totiž vaši VIP.

Jsme velmi rádi, že zrovna tato poznámka na konferenci zazněla, protože péči o členy našeho týmu věnujeme v In creative velkou pozornost. Pár týdnů po akci IN Communication Forum přednášel náš Aleš Skoupý právě o firemní kultuře a efektivním náboru na konferenci Regionální hospodářské komory v Praze. A na propojení online marketingu s principy tvorby firemní kultury stojí celý náš přístup OnlineHR

Z akce IN Communication Forum jsme odjížděli příjemně namotivovaní. Potvrdili jsme si spoustu poznatků z vlastní praxe a načerpali jsme zajímavé momenty pro další inspiraci. Rádi byste se o konferenci dozvěděli víc? Nebo byste chtěli svou vnitrofiremní komunikaci posunout tím správným směrem? Ozvěte se, podíváme se na to.

 

Kristýna Edingerová

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence