Jak se dařilo e-shopům v In creative v roce 2018

V In creative se staráme mimo jiné o e-shopové klienty. Tedy o takové, kde máme obrovskou odpovědnost nejen za miliony korun, které jménem eshopů utrácíme, ale také za růst, který na začátku každého roku odhadujeme a připravujeme pro něj plán.

Protože již skončil rok 2018, podívali jsme se, jak se našim eshopovým klientům dařilo. A musíme říct, že to byla jízda!

Jedná se o velmi citlivá data, budou proto v textu rozebrána anonymizovaně. Konkrétní data se objeví v případových studiích, kde již budeme mít od klientů svolení s jejich zveřejněním.

Cíl: Růst v organickém vyhledávání

Růstu návštěvnosti a obratu ze zdrojů Google organic a Seznam organic je možné dosáhnout pouze dlouhodobou péčí o internetový obchod. A to na mnoha úrovních. Disciplínou, která tyto aktivity zastřešuje, je SEO (Search Engine Optimization).

SEO se pomyslně dělí na on-page a off-page faktory, které definují, zda-li se optimalizační aktivity dějí na samotné webové stránce, nebo mimo ni (např. formou externích odkazů).

U našich klientů, kterým se staráme o SEO, nejvíce funguje kombinace:

•  tvorby kvalitního obsahu (blog, poradna)

•  tvorba unikátních textů k top produktům, kategoriím a unikátní popis pro vyfiltrované URL

•  tvorba podstránek (landing pages) na klíčová slova s největší příležitostí růstu v organicu

•  interní a externí linkbuilding (např. vzájemné provázání stránek)

Tomu všemu samozřejmě předchází například technická analýza (pro zjištění případných nedostatků na webu) a analýza klíčových slov (pro odhalení příležitostí a pro tvorbu obsahové strategie), aby se neoptimalizoval e-shop s fatálními nedostatky, které by snižovaly efekt našich SEO aktivit.

Zároveň je potřeba hlídat konverzní poměr, aby vlivem zvýšeného množství textových vstupních stránek neklesal. Tématu pádu konverzního poměru při růstu návštěvnosti z organicu jsme se pověnovali v jiném článku.

Výše uvedené aktivity pak měly zásadní vliv na to, jak se našim eshopům dařilo v organické návštěvnosti. Konkrétně šlo o nárůst o 166 % (tedy více než 2 a půl násobek) meziroční návštěvnosti, což udělalo více než 55 000 návštěv navíc u jednoho klienta, a růst o 1,9 mil. Kč + DPH meziročně díky růstu organické návštěvnosti o 47 %.

Cíl: růst obratu z PPC

Dalším z cílů, které jsme si vytyčili pro rok 2018, byl růst obratu z Google Ads a Skliku. Tohoto cíle jsme dosáhli hned u několika klientů optimalizací kampaní, zlepšením výkonu Google Nákupů a vyšší relevancí reklamních inzerátů.

Výstavním kouskem je pak navýšení obratu z Google Ads o 8 mil. Kč + DPH, kterého jsme docílili za nezvýšených nákladů na PPC. Ty se dokonce o jednotky procent snížily. Jak je to možné? Za vše může dvojnásobné CTR, které zvýšilo skóre kvality inzerátů. To mělo za následek nižší CPC. A třešničkou na dortu byl vyšší konverzní poměr z Google Ads, kterého jsme docílili přesnějším zacílením kampaní a tvorbou relevantních přistávacích stránek.

Na letošní rok máme u našich e-shopových klientů znovu naplánované zajímavé cíle a těšíme se z toho, že už za měsíc leden jsme je s přehledem splnili.

Chcete i vy, aby se vašemu e-shopu dařilo lépe? Pořebujete pomoci s růstem nebo zefektivněním nákladů na eshopový marketing? Ozvěte se nám do In creative!

 

Michal Baturko Olbert

    Proč píšeme tento blog

    Rádi  se dělíme o dění v In creative a také o své znalosti a zkušenosti. A toto místo je pro to jako stvořené.

    Poslat poptávku

    V tomto blogu najdete mnoho zajímavých informací. Mnohdy však nemusí přesně odpovědět na vaše dotazy. Proto pokud máte nějaké dotazy nebo si chcete objednat nějakou službu od nás, neváhejte se na nás obrátit.

    Další zajímavé příspěvky

    Podívat se na všechny