Výkon Skliku ‑ Konverze a jak na ně

Dne 27. 1. 2017

Analýza, tvorba a optimalizace klíčových slov, o kterých jsme psali v našem minulém článku, jsou velmi důležité. Samy o sobě jsou však bezpředmětné, protože jsou to pouze prostředky, které vedou k cíli, kterým je konverze. Ať už je vaším cílem prodej výrobku/služby, instalace aplikace nebo přihlášení k odběru newsletteru, konverze (a její hodnota) je to, co vás nakonec zajímá. Když není konverzní poměr optimální, co s tím můžeme dělat?

Z dostupných historických dat Skliku můžeme říct, že drtivou většinu výkonu v placených výsledcích vyhledávání - prokliky a konverze - mají na svědomí první tři pozice. Máte málo výkonná KW nebo inzeráty se špatnou pozicí? Ani po optimalizaci se pozice výrazně nezlepšila? Smažte je. Za peníze, které ušetříte, nabidujte KW s vyšším výkonem. Zní to možná moc přísně a nekompromisně, ale nechcete přece utrácet peníze za něco, co vám nevydělává.

Máte malý budget, a tím pádem málo prokliků a konverzí? Jestli máte kvalitní inzeráty a dobrou pozici, zkuste snížit CPC. Bez navýšení budgetu tak můžete zvýšit dosah vaší reklamy a tím i návratnosti investice.

V tabulkách s daty je sloupec “ztracená zobrazení” - zobrazení ztracená z důvodu nízké relevance, ale také nízkého rozpočtu. Z počtu ztracených zobrazení si přes CTR a konverzní poměr lehce spočítáte, o kolik jste zhruba přišli konverzí. Znáte průměrnou cenu za konverzi? Znáte průměrnou hodnotu konverze? Pak už snadno spočítáte, o kolik by se zvýšil váš obrat, kdyby rozpočet dovolil puštění nezobrazených reklam. Zejména u projektů, kde je konverzí nákup, a tedy nezáleží na spendingu - když se vydělává, můžete poměrně lehce zvýšit obrat generovaný PPC reklamami.

Existují-li ve vašich kampaních KW, která mají nižší průměrnou pozici než 3, ale i tak vedou ke konverzím, zkuste u nich zvýšit CPC (na úkor nevýkonných KW; hrajeme přeci na výsledek). Jakmile KW dostanete na jednu z prvních tří pozic, konverzní poměr by se měl začít postupně zvyšovat.

Používáte všechna rozšíření? Sklik sice nenabízí tolik rozšíření jako AdWords, nicméně ta hlavní mezi nimi najdeme. Mají vaše reklamy rozšíření o odkazy, volání a lokaci? Jejich tvorba nezabere dlouho a většinou se již moc nemění. Inzeráty s dobře nastavenými rozšířeními jsou lépe hodnoceny, zobrazovány výše, takže CTR a konverzní poměr je u nich vyšší než u srovnatelných inzerátů bez rozšíření.

Věříme, že když při optimalizaci svých kampaní vyzkoušíte jeden nebo více z našich tipů, tak nebudete zklamaní. Protože jedna rada je pro jednoho nad zlato, ale jinému pomoci nemusí, tak závěrem dodáváme jen: testujte, testujte, testujte.

Nevíte si rady s nastavením a optimalizací svých kampaní? Chcete si je nechat nastavit od profesionálů? Obraťte se na nás a my vám s vašimi kampaněmi rádi pomůžeme.

 

Vít Blažek

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence