Social restart 2018: lidi jsou socky

Dne 26. 11. 2018

Nebojte, o občerstvení jsme se nepřetahovali. To si jen uvědomujeme, že sociální sítě jsou hlavně o lidech. O klientech, o publiku, o slečně z facebookového banneru, jejíž pozadí strhne veškerou pozornost. Z nabitého Social restartu 2018 jsme prostě přijeli pořádně nachytření. Přečtěte si o těch největších peckách v našem článku.

 

Social_restart_foto_1.jpg

Social restart 2018 byl nabitý od začátku do konce.

Zdroj: In creative

Nenechte se sociálními sítěmi sežrat zaživa

Brandozvedač, rozmnožovač, okochytač, personalizátor. Znáte tohle kvarteto? Střeží kvalitu facebookových postů. Když tedy bude váš příspěvek v souladu se značkou klienta, bude mít potenciál ke sdílení, upoutá pozornost publika a půjde ruku v ruce s představami cílovky, máte vyhráno.

Alespoň to tvrdil Daniel Krásný ze SocialSharks. A my mu dáváme za pravdu. Dodržování těchto základních pravidel nám pomůže nevyhořet, i když vytvoříme desítky postů měsíčně. Určitě vyzkoušíme.

 

Social_restart_foto_2.jpg

Sli.do samozřejmě nechybělo. Řečníci se někdy zapotili, jindy pobavili.

Zdroj: In creative 

Může mít B2B firma sexy Instagram?

Ano! Mrkněte třeba na Instagram České Telekomunikační Infrastruktury, který vede tým Influencer.cz Adama Zbiejczuka. Proč je tento kanál tak úspěšný, i když pro B2B firmy je mnohem typičtější publikování na Facebooku a LinkedInu?

Za každým B je totiž i nějaké C. I na Instagramu jsou techničtí nadšenci a nerdi. Nejsou to přímo zákazníci CETINu, ale zákazníci jejich klientů. A podobně to přeci dělá i mimořádně úspěšný MasterCard či náš vlastní In creative Instagram. Firma podnikající v oblasti B2B zkrátka ukáže, co může nabídnout koncovým zákazníkům. A partneři to vidí.

 

Dělejte to pro lidi

Co je vaším snem, když se staráte o identitu svěřené značky? Aby vás lidé vnímali pozitivně. Aby vaše sdělení chápali stejně. Aby poznali váš styl, i když se nepodepíšete svým logem.

Jak na to? To nám prozradila Iveta Oršulíková z Lovebrandu. Důležité je si vytvořit a dodržovat pravidla komunikace se zákazníky napříč všemi kanály. Nejde přitom jen o písmenka, ale i o vizuální stránku. Skvělá inspirace pro to, aby si lidé v souvislosti s naší značkou vybavili jen pozitivní asociace.

 

Social_restart_foto_3.jpg

Jak bude naše značka komunikovat? To je třeba sjednotit, od copy po infolinku.

Zdroj: In creative

Jak změřit vliv Facebooku na tržby v kamenných prodejnách

E-shopy jsou skvělé, protože nemusíme vyjít z domu. Vládci prodejů však se svým 90% podílem na tržbách stále zůstávají kamenné prodejny. A může za to i online marketing. Jak ale dokázat klientovi, že člověk, který v obchodě právě nakoupil, tak učinil díky naší reklamě na Facebooku? Hned o několik velmi užitečných návodů se s námi podělil Jaroslav Slavičínský z Kindred.

Uživatelsky líbivé jsou Facebook Offers generující slevové kódy, které se při placení v prodejně nahrají do systému. Pokročilejší metodou je nahrávání dat z věrnostních programů a pokladních systémů do Facebooku, kde se informace zanonymizují, změří se efektivita kampaní a vytváří se publika pro cílení. Vrcholem je pak možnost měření a práce s offline konverzemi. Dokonce se hovoří o budoucnosti v podobě optimalizace reklam právě na tyto offline události.

Klíčem k měření úspěchu našich snah je testování! A jak kupříkladu otestovat takovou efektivnost lokálních reklam na Facebooku? Prostě ty reklamy vypněte. Ovšem jen pro vybraný kontrolní vzorek prodejen.

 

Chatboti – marketéři budoucnosti

O tom,  že jsou chatboti superhrdinové marketingu, náš přesvědčila Klára Hasníková z Q2 Interactive. Konverzní poměry a CTR chatbotů totiž překonávají všechny ostatní nástroje. Jsou totiž noví a hraví a o uživatelích dokáží zjistit všechna demografická i jakákoliv jiná přednastavená data.

Pokud vás zajímá, jak takový chatbot vypadá, podívejte se na Suzuki Česká republika. Tak co? Zasoutěžili jste si? Nechali jste na sebe kontakt? Přihlásili se k odběru novinek? My ano a ani nevíme, jak se to stalo. Protože to byla zábava!

A když je řeč o zábavě, CZC.cz se pyšní Čeňkem, nejvtipnějším helpdesk chatbotem na internetech, stačí napsat „vtip“. Chatboti prostě katapultovali online marketing na úplně novou úroveň.

 

Social_restart_foto_4.jpg

Postavit takového chatbota, to není sranda.

Zdroj: In creative

Zaměstnanci jsou. Jen je třeba hledat

Najít adekvátního uchazeče o práci je v době historicky nejnižší nezaměstnanosti téměř utopie. To ale neznamená, že lidi nejsou. Jsou, jen už práci mají a možná ani nepřemýšlí o tom, že by ji změnili. Je tedy třeba hledat tam, kde jsou – na Facebooku, a získat si je pro sebe. A o tom, jak to udělat, povídala Pavla Hladečková z H1.cz.

Nábor na sociálních sítích je sice běh na delší trať, ale nese ovoce. Personalista-marketér musí potenciálního uchazeče nenásilně, ale účinně provést všemi fázemi rozhodovacího procesu. Vybuduje povědomí o firmě, představí benefity, zalíbí se a zacílí na to, co konkrétního uchazeče láká. A pak už jen domlouvá pohovory.

Možná si říkáte, že to asi nebude tak jednoduché, jak se zdá. A také není. Proto je lepší svěřit se s náborem v online světě do rukou odborníků. Pokud se vás tento problém týká, ozvěte se nám. Náš přístup OnlineHR se touto záležitostí totiž zabývá.

Chcete nastartovat svůj online marketing? Kontaktujte nás a držte spolu s námi krok s nejnovějšími trendy.

 

Kristýna Mlynářová 

Michal Šíma

 

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU

Naše kompetence