Pokémon GO ‑­ virální marketingový úspěch

Dne 29. 7. 2016

Uplynulo pár let a Pokémoni pobláznili opět celý svět, avšak tentokrát se jim nevyhnuli ani dospělí. Pokémon GO dokázal lidi dostat do ulic a navštívit místa, kterých by si předtím dříve jen těžko všimli. Aplikace se každým dnem těší čím dál větší oblibě a zvyšuje se tak i počet hledačů Pokémonů. Jak v iTunes, tak i v Google Play má tato aplikace první místo v počtu stahování.

Pokémon GO dokázal změnit všem uživatelům této aplikace jejich každodenní rutinu a dokonce i prodloužit cestu z práce domů a to jen proto, aby hráči navštívili Poké Stops či chytili některou z příšerek a rozšířili tak svoji sbírku.

 

Jak z toho těží firmy?

Firmy tohoto trendu hojně využily ve virálním marketingu a to jak v onlinu, tak i v offlinu. V offlinu můžete při hledání Pokémonů narazit na cedule upozorňující na to, že zrovna zde se nachází tzv. Poké Stop. Někteří ukáží svůj Pokémon účet.

 

Pokestop.jpg

Zdroj: www.google.cz

V Birminghamské Zoo v americké Alabamě můžete narazit na nové popisky u výběhů zvířat, které jsou vytvořeny ve stylu této populární aplikace.

 

pokemon GO 2.jpg

Zdroj: www.facebook.com

Pojišťovna Kooperativa spojila svoji kampaň s Pokémony především jako podporu bezpečnosti řidičů za volantem.

 

pokemon GO 3.jpg

Zdroj: www.facebook.com

V Japonsku vznikne 3 000 sponzorovaných míst, které budou označeny jako Pokémon Gym. Ve všech případech se bude jednat o restaurace fastfoodového řetězce McDonalds. Toto je velmi promyšlený tah, protože tak vznikne nové místo, kde se budou hráči této hry scházet a jejich Pokémoni mezi sebou tak budou moci bojovat. Mezitím si zde jejich majitelé samozřejmě dopřejí nějaké dobré občerstvení.

 

pokemon GO 4.jpg

Zdroj: www.google.cz

Pokémonům se nevyhnuly ani sociální sítě, které se jimi jenom hemží. Společnosti na své firemní stránky zveřejňují Pokémony v různých podobách a situacích.

Facebookový příspěvek e­shopu Tonermania.cz

 

pokemon GO 6.jpg

Zdroj: www.facebook.com

Zdroj: Facebookový příspěvek Koupaliště Kraví Hora v Brně

 

pokemon GO 7.jpg

Zdroj: Facebookový příspěvek Koupaliště Kraví Hora v Brně

Na Facebooku se vyskytly se i různé zajímavé bannery ve stylu modifikace této hry.

Facebookový příspěvek Jameson Česká republika

 

pokemon GO 8.jpg

Zdroj: www.facebook.com

Facebookový příspěvek pivovaru Staropramen

 

pokemon GO 9.jpg

Zdroj: www.facebook.com

Jedna nejmenovaná slovenská společnost využila tohoto trendu i k náboru nového zaměstnance.

 

pokemon GO 10.jpg

Zdroj: www.facebook.com

Pokémonmanie se projevila i do trendu vyhledávání slov. Výraz „pokemon go“ byl dokonce v určitou chvíli celosvětově vyhledávanější než slovo „porn“.

 

pokemon GO 11.jpg
pokemon GO 12.jpg

Zdroj: www.google.cz

Ať už se vám tato aplikace líbí či ne, realita je prostě nekompromisní. Pokud nevyužijete marketingového potenciálu tohoto trendu vy, tak jej využije vaše konkurence. Zde platí známé heslo: „Kdo pozdě chodí, sám sobě škodí“. Nestíháte sledovat trendy a chcete mít konkurenční výhodu? Kontaktujte nás a my vám s vaší marketingovou strategií rádi pomůžeme.

 

Karolína Mičunková 

Libor Minařík 

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU

Naše kompetence