Obsahový marketing AZ pneu.cz: Jak psát 9 let o pneumatikách

Dne 2. 11. 2023 publikoval Michal Šíma

Obsahový marketing je běh na dlouhou trať. Když k němu ale přistoupíte strategicky a tvoříte dlouhodobě a kvalitně, vyplatí se víc než dost. Pro klienta AZ pneu.cz píšeme o pneumatikách už 9 let. Jak to udělat, aby se témata nevyčerpala? Jak jsme začínali? A jak i po letech profitovat z mravenčí práce, kterou tvorba blogu často připomíná? O tom se dozvíte v tomto článku. Inspirujte se i pro svůj blog, ať víte, co to může přinést.

az pneu.jpg

Jak začít psát kvalitní blog

E-shop AZ pneu.cz se zabývá prodejem auto a moto pneumatik, disků a nejrůznějšího příslušenství a má také svůj pneuservis a autoservis. S klientem spolupracujeme od roku 2016 a v rámci obsahového marketingu se staráme o blog, sociální sítě a e-mailing.

Když jsme před lety začínali, značka neměla po obsahové stránce vytvořený žádný základ. Naším úkolem tedy bylo vytvořit základní tematické zázemí a nastavení blogové strategie tak, aby pokryla klíčová slova z pohledu SEO. Věnovali jsme se proto letním, zimním a celoročním pneumatikám, jejich výběru či technickým pojmům a problémům, které s tématem souvisí.

 

Clanok12.jpg

Když máte základ, můžete pokrývat další témata. Jasně, netýká se to přímo pneumatik. Ale jednou z věcí, kterou je třeba zkontrolovat, určitě pneumatiky jsou. A odtamtud už můžeme vést získaného čtenáře třeba do naší nabídky.

 

Když máte základ, můžete jít do hloubky

Ve chvíli, kdy máte pokryta základní témata, která lidé hledají nebo o kterých píše třeba konkurence, můžete jít více do hloubky. Proto je každý blogový tvůrce po čase nucen svou strategii upravit a jít hlouběji a hlouběji.

Spojku s produkty a službami prodejce pneumatik je samozřejmě ideální hledat v odbornějších auto a moto tématech. Díky nim přivádíme na web a k produktům další a další motoristy, kterým servírujeme rady, tipy, zajímavosti, informujeme o testech nebo i o dopravních předpisech. Naším cílem je:

  • Vytvářet obraz brandu jako spolehlivého průvodce světem auto/moto, nikoli „jen” jako dobrého prodejce pneumatik.

  • Přinášet čtenářům aktuální a relevantní informace se samozřejmým cílem – nenásilnou formou vést na nabídku produktů a služeb.

  • Vytvářet a pečovat o vztah se stávajícími i potenciálními zákazníky.

  • To vše v souladu s pečlivě střeženou SEO strategií.

Měsíčně vytvoříme pro AZ Pneu 6 blogových článků a 1 PR článek, který je na základě tématu umístěný na konkrétní web. Jak je možné stále nacházet po tak dlouhé době relevantní témata související s oborem klienta? 

Práce na nových tématech nikdy nekončí. Je jen na spolupráci SEO specialisty a copywritera, jak kreativně propojí související témata s oborem a přínosem pro klienta.

 

Protože už máme vytvořeného obsahu opravdu hodně, můžeme si dovolit jej jednak pro přehlednost řadit do kategorií a zároveň vytvářet s cílem podpory organické návštěvnosti tzv. HUB články. Ty slouží jako rozcestníky dalšího obsahu, které spojuje jedno silné téma a klíčové slovo. Čtenář si v HUB článcích na základě struktury odkazů může vybrat dílčí problematiku a přehledně se o ní dozvědět více.

 

clanok9

Blog AZ Pneu rozhodně nekončí u pneumatik. Přesně podle strategie je nápomocný všem řidičům i jezdcům a kromě cesty k nabídce produktů tím buduje organickou návštěvnost webu, který se staví do role motoristické autority.

I starší obsah udělá hodně muziky

Když jej nenecháte ležet několik let neaktualizovaný a neopečovávaný. Starší články mají naopak tu výhodu, že jsou déle zaindexované, algoritmy je nadále doručují a také disponují zajímavými daty. A data musí mít rád každý markeťák. Proto pravidelně revidujeme a aktualizujeme zajímavé články z minulosti, aby nabraly na ještě větší relevanci a byly atraktivnější pro čtenáře i vyhledávače.

Starší články jsou často chudé na odkazy, proto při revizi přizpůsobujeme jejich obsah tak, abychom jej mohli prolinkovat s novějšími články a vést tak čtenáře na další relevantní témata, která už na blogu jsou.

 

clanok8

Prvotní článek „Jak vybrat” má takový potenciál, že jsme jej časem rozpracovali do podoby velkého průvodce, který je jakýmsi rozcestníkem do spousty dílčích témat, které výběr pneumatik ovlivňují.

 

Blog potřebuje podporu dalších kanálů

Proto s ním nadále pracujeme. Naše články nesedí v koutu blogové sekce e-shopu, ale naopak září na sociálních sítích, kde jsou nedílnou složkou obsahového plánu Facebooku i Instagramu.

Blogové články jsou taktéž nedílnou součástí pravidelných newsletterů, které také pro klienta tvoříme a rozesíláme. Vzhledem k silné e-mailingové databázi a chytré práci s rozesílkami se někdy povede dosáhnout i na milionové tržby. V sezoně jsou články spíše doplňkem k prodejnímu charakteru e-mailů, mimo sezonu je pak kvalitní blogový obsah primární složkou newsletterů.

 

Clanok 1.jpg

Sociální sítě propagují blogové články a přináší jim další čtenáře. Naopak blog je skvělým žánrem, který by v obsahové strategii sítí měl mít vždy pevné místo.

 

Clanok 2.jpg

V sezoně jako doplněk k prodejním e-mailům, mimo sezonu nástroj pro budování vztahu se zákazníky, poradce, parťák. Blog má v e-mailech AZ pneu své pevné místo.

Pravidelná péče návštěvníky přináší

Co se nám za ty roky poctivé obsahové práce povedlo? Čísla hovoří za vše. Kromě grafu znázorňujícího rostoucí počet zobrazení stránek v období od roku 2016 do června 2023 se můžeme podívat i na další zajímavá čísla, která potvrzují, že blog má cenu:

  • Průměrná strávená doba uživatele na stránce je přes 8 minut.

  • Při návštěvě nevykoná žádnou akci pouze 4 % uživatelů.

Clanok5.jpg

Křivka návštěvnosti webu díky blogu neroste hned. Je to spíše maraton, který ale časem přináší fakt pěkné výsledky.

Chcete také obsahovou strategii, která zvýší bonitu vašeho webu a bude mu přivádět spoustu nových loajálních čtenářů, potažmo zákazníků? Není nic jednoduššího, než se nám ozvat, a společně se na to podíváme.

 

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence