Nový facebookový pixel se blíží ‑ nezapomeňte!

Dne 21. 6. 2016

Co že to ten Facebook pixel vlastně je? Pokud máte web nebo e-shop, nejspíš jej také používáte ke sbírání remarketingových publik nebo k měření konverzí. Umí toho však daleko víc. Umožní vám plnohodnotně využít potenciál facebookových kampaní. Čtěte dál...

V druhé polovině roku 2016 přechází Facebook na nový pixel – tím definitivně odstaví stávající konverzní pixel, který pozbude svojí funkčnosti. Pro všechny inzerenty a zejména pro e-shopy to znamená výměnu stávajícího pixelu na jejich webových stránkách za nový typ. Pojďme se tedy podívat, co vše se změní a jaké výhody pixel nabídne.

 

Jeden pixel vládne všem…

Pixel je v podstatě rozdělen na dvě části:

  • první část slouží jako základ, je v ní obsažen remarketingový kód,
  • do druhé části vkládáme událost, např. konverzní část kódu.

Pro inzerenty to tedy znamená, že na všech stránkách bude vložen základ pixelu, který zajistí sbírání remarketingových publik a pouze na stránkách, jako je třeba potvrzení objednávky u e-shopu, bude vložena do kódu konverzní část. Novinkou, kterou pixel nabízí, jsou další události, které vám velmi usnadní práci.

Například již nemusíte složitě zakládat publika pro průchod košíkem, stačí do pixelu na jednotlivé kroky v košíku vložit správnou událost, se kterou následně budete při tvorbě kampaní pracovat. To znamená, že na stránku určenou pro přidání do košíku vložíte do pixelu událost „AddToCart“, kterou vidíte na obrázku, a na stránku, kde děkujete za nákup, vložíte událost „Purchase“. Vzniknou vám tak dvě události, se kterými snadno založíte kampaně na zákazníky, kteří vložili zboží do košíku, ale nenakoupili. Pokud je zamýšlenou konverzí vaší stránky dokončení registrace, můžete použít událost „CompleteRegistration“, kterou Facebook také nabízí.

 

Ale co když mi to nestačí?

Tak to máte… štěstí! Nový facebookový pixel nabízí možnost založení vlastních událostí. Pokud vaším cílem není nic z nabízených přednastavených událostí, můžete si jednoduše založit vlastní. Jestliže bude vaším cílem například proklik z článku na jinou stránku webu, nebo potřebujete cílit reklamu na zákazníky, kteří přišli na stránku, ale neproklikli se na vaši cílovou (konverzní) stránku, jednoduše založíte dle cílové URL událost, přidáte jí hodnotu a velmi přehledně můžete začít s měřením nebo cílením reklam. Pod tímto textem je vyobrazena tvorba testovací události, níže vidíte testovací událost ve formě přehledu.

Má to ovšem jedno „ale“. Vládci Zuckerberglandu vám dovolí založit jen 20 vlastních událostí na jeden účet, takže je potřeba s nimi pracovat velmi rozvážně.

 

O čem příště

Díky novému pixelu Facebook nabízí možnost spuštění dynamického remarketingu přímo z Facebooku. Odpadá tak práce s aplikacemi třetích stran a s tím spojené problémy v měření, nastavování apod. Nové obzory, které se tímto otevírají, vám však popíšeme v samostatném článku – pokud o něj nechcete přijít, registrujte se k odběru novinek v pravém sloupci výše.

 

Potřebujete pomoct s novým pixelem?

Kontaktujte nás a se vším vám poradíme, nebo vám celý přechod na nový pixel zařídíme. Nečekejte, už je to za rohem. :)

 

Aleš Skoupý

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU

Naše kompetence