Kde se skrývá Chytré SEO? V Nuslích u Pavla Ungra

Dne 4. 5. 2017

Fenomén SEO se neustále vyvíjí. Schopnost internetových vyhledávačů rozpoznat kvalitu obsahu webů je stále sofistikovanější. Vyrazil jsem tudíž srovnat velitelský čas s odborníkem na SEO vzatým. V polovině dubna jsem zavítal do pražských Nuslí na školení Pavla Ungra s názvem Chytré SEO.

Školení bylo určeno pro ty, kteří se už problematikou SEO zabývají, ale rádi by ji řešili komplexně, efektivně a do hloubky. Primárně mě zajímaly možnosti práce s kvalitním a autentickým obsahem, což je aktuálně velmi často rozebírané téma. Dozvěděl jsem se toho však mnohem víc.

 

Co SEO je a co už ne?

Už samotný rozjezd školení byl velmi slibný. Ze všeho nejdřív jsme si totiž vysvětlili, co SEO NENÍ. Není to univerzální metoda, která by umožňovala snadno obejít internetové vyhledávače a vynést vynést vaše stránky na přední pozice. Je to daleko komplexnější sada činností, které přinesou ovoce, jen když se dělají správně, dlouhodobě a hlavně poctivě.

Následně procházíme celou problematiku pěkně od začátku. V průběhu sedmi hodin se Pavlovi do posluchačů daří s přehledem nacpat semestr informací (ne-li ročník, dva, tři?). To vše pod nenásilným tlakem a s množstvím konkrétních příkladů z vlastní dlouholeté praxe. A hlavně nás to celou dobu baví. Žádné nudné slajdy s mraky textu se nekonají.

 

IC-bloguje-web_skoleni.png

Pavel Ungr ví všechno o SEO a nebojí se vám to říct.

Zdroj: In creative

Všechno se vším souvisí

Co všechno je potřeba provést před samotným návrhem webu? Jak vyřešit jeho architekturu? Jak pojmout linkbuilding? Jak najít kvalitní long-tail? Jak vůbec vypadá indexace webu z technického hlediska? Jaké pokyny je dobré poslat robotům? A co duplicita? Jak lidé o daném produktu vůbec přemýšlí a co hledají? A co mobilní uživatelé? Jaké nástroje použít, co a jak testovat, jak si poradit s penalizací nebo jak přistoupit k redesignu stávajícího webu...?

Tímto výčtem se v podstatě snažím jen demonstrovat obrovské množství témat a detailů, o které se s námi Pavel Ungr podělil. Bylo jich však mnohonásobně víc a všechna do sebe přesně zapadala. Školení doporučuji všem odborníkům, kteří se zabývají správným fungováním webů. Tedy analytikům, architektům, copíkům, UX designérům, ale třeba i provozovatelům webů a e-shopů, kteří chtějí svoje SEO zkrotit sami a vyhnout se při tom chybám, které se jinak velmi složitě a dlouhodobě napravují.

 

clanok

I na black hat SEO došlo. Ale pssst!

Zdroj: Pixabay

A co bude dál?

Současný vývoj SEO směrem k inteligentnímu zpracovávání obsahu, kdy na prvním místě je skutečně uživatel, způsobuje to, že každý web stojí před svými  návštěvníky v celé své nahotě. Buď je pro ně zajímavý, pohodlný, baví je a řeší jejich problémy, nebo ne. A tomu také odpovídá jeho pozice ve vyhledávačích.

V žádném případě neplatí, že by snad SEO bylo mrtvé. Právě naopak. Daří se mu lépe než kdy jindy.

A co vy? Máte v SEO jasno? Potřebujete poradit? Ozvěte se!

 

Ivan Jašek

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence