Přináším historicky první report z konference, kterou jsem nenavštívil. Na konci ledna totiž proběhla v Praze e-shopová konference Reshoper, na kterou jsem to nestihl. Jak jsem však sledoval vření kolem této akce na Twitteru, bylo mi jasné, že o zajímavé podněty a myšlenky rozhodně nebude nouze. Vybral jsem pro vás ty nejzásadnější.
Přináším historicky první report z konference, kterou jsem nenavštívil. Na konci ledna totiž proběhla v Praze e-shopová konference Reshoper, na kterou jsem to nestihl. Jak jsem však sledoval vření kolem této akce na Twitteru, bylo mi jasné, že o zajímavé podněty a myšlenky rozhodně nebude nouze. Vybral jsem pro vás ty nejzásadnější.

O úvod konference se postaral Jindra Fáborský, který mluvil o novinkách v marketingu a také o tom, zdali tyto novinky adaptovat co nejdříve za každou cenu.
Jindra přišel s mnoha zajímavými statistikami a čísly, z nichž bych některá vyzdvihl:
Z top 20 e-shopu v ČR používá Instagram TV jen 5 z nich via @Faborsky. A sledovanost zatím není moc velká. @VeruBrindzova
Push notifikace jsou z marketingového hlediska zajímavé, z toho uživatelského ne. @AgenturaADison
360stupňové video není rentabilní. Ale když to bude dobrý, udělá to dojem na zákazníky. @AgenturaADison
Nemá-li zatím váš eshop Instagram TV, nevadí. Ale Instagram stories by to nejspíše chtělo. Budou totiž nejspíš v roce 2019 hlavním formátem sdílení mezi lidmi! Sledovanost Instagram Stories roste 15x rychleji než u příspěvků ve feedu. @MJournalCZ

Další velmi zajímavou přednášku měl Jan Kvasnička, který mluvil o tom, jak na funkční projektové řízení pro e-shop. Už den předem avizoval, že má 341 slidů, které musí vměstnat do 30 minut, takže šlo o informacemi nabitou přednášku.
Hned na úvod zmínil velkou bolest deadlinů všech projektů – nedodržují se. @Jan_Kvasnicka doslova řekl, že „projekt spuštěný v původně plánovaném termínu je jako jednorožec -> hodně lidí o něm sní, chtějí jej vidět, ale když už je nadosah, tak se vždy něco pokazí”. @JakubHerrmann pak na Twitter nasdílel zajímavé tipy Honzy Kvasničky na to, jak najít nejčastější chyby v projektovém řízení.

Speciálně si pak dle Twitteru mnoho účastníků oblíbilo metodu „alkohol”, která byla zmíněna na konci. Rozhodně se ale dá říci (a z praxe mohu potvrdit), že schůzky 1 na 1, teambuildingy a další metody jsou také využitelné.
Zajímavá situace pak v sále nastala ve chvíli, kdy mělo publikum zvednout ruce na dotaz, kolik z přítomných e-shopů má projektového manažera. Ruce zvedli za hrobového ticha celkem 4 lidé (@PavelUngr).
Na svém Twitteru pak @Jan_Kvasnicka zanechal odkaz na vzory a příklady z přednášky, které doporučuji stáhnout a projít si je.
Mezi další speakery se pak zařadila Kristýna Křížová z e-shopu Agátin svět, která velmi trefně definovala rozdíl mezi malým a velkým e-shopařem tak, že pro e-shopaře není e-shop cíl, ale prostředek (@m_a_s_c_h_a).

@h_onza pak měl další zajímavý slide, na kterém ukazoval cesty, kterými se lze vydat při práci s cenotvorbou a zdůraznil, aby e-shopy neměly nejlevnější, ale nejlepší ceny. A to je rozdíl. Tady pak pár tipů:

@DaliborCicman se pak v rámci svojí přednášky věnoval mimo jiné uživatelské spokojenosti, v rámci které @AgenturaADison zachytila, že vysoká spokojenost zákazníků vede prokazatelně k růstu společnosti oproti dalším společnostem s průměrnou uživatelskou zkušeností.

Petr Bureš (@petab93) se pak na svojí přednášce věnoval tomu, že cena internetové reklamy roste a co se s tím dá dělat. Tím, že roste konkurence, se snižuje konverznost a zvyšuje CPC kampaní. E-shopy by tak měly začít ihned řešit, proč by u nich měl zákazník vlastně nakoupit.

Téma e-mailingu pak otevřel Pavel Pola (@pavelpola), který zmínil, že e-mailing je stále jeden z nejvýnosnějších a nejlépe měřitelných marketingových kanálů. Následně děsí všechny e-shopaře na dalším slidu tvrzením, že „43% e-shopů používá v mailingu single opt-in a riskují věčné zatracení svých zpráv ve spam folderu. 66 % e-mailů nikdo neměří.” @reshoper
Nakonec Pavel Pola přidal pár tipů, jak zlepšit výkon e-mailingu. Třeba využitím správné lokality v předmětu anebo zmíněním slova „leták”, což prý funguje na ženy.

Michal Pastier přišel na řadu jako poslední a jeho myšlenka, že „90 % všech nákupních rozhodnutí je na základě emocí” musela zahýbat s emocemi všech v sále. Při prezentaci produktů, tvorbě kampaní a dalších marketingových aktivitách je to nutné zohlednit.
Jak už jsem uvedl v úvodu, na Reshoper jsem se osobně nedostal. Berte tudíž tento článek spíše jako shrnutí a okomentování nejzajímavějších twitterových hashtagů.
A jelikož samotná návštěva konference je vždy nejpřínosnějším zážitkem, budu se těšit, že se spolu uvidíme na Reshoperu 2020! A hele, na akci se právě rozjel networking. Jdu si tedy také dát nějaký ten míchaný koktejl.