Jak vydělávat i za doby krize? Proměňte váš byznys

Dne 15. 4. 2020

Kudy se vydat, když se vše obrátilo vzhůru nohama? Pomůžeme vám najít směr a poté kormidlovat váš byznys ven z krize. Přečtěte si, na co je dobré se zaměřit a jaké máte možnosti, když se zdá, že o vaše zboží nebo služby už není dostatečný zájem.

 

Nebojte se onlinu

Ještě dnes spousta podnikatelů nedůvěřivě krouží kolem sociálních sítí, e-shopů a celé online sféry. Zahoďte všechny pochyby. Dnes, více než kdy dříve, je celý svět na internetu, protože je většina podniků a firem zavřená. Využijte toho ve váš prospěch a opřete se do vaší online prezentace a propagace vaší značky. Stačí málo a získáte náskok před konkurencí, který vám umožní nejen nedělat žádné škrty, ale vyjít z krize ještě silnější.

 

Běžte zákazníkům vstříc

Další ze změn by měla vést k tomu, aby se u vás zákazník rychle zorientoval, proces nákupu pro něj byl co nejjednodušší a docházelo k co nejméně komplikacím. Proto je dobré revidovat váš e-shop, podívat se na zoubek filtraci produktů a projít procesem nákupu, jestli v něm náhodou není nějaký zádrhel. Přijíždí zákazníci k vám na provozovnu? Umožněte jim trávit tam co nejméně času, dodržujte přísná hygienická opatření. Stejně tak důležitý je prozákaznický přístup při řešení reklamací a nejrůznějších dotazů. Když budete navenek působit profesionálně a vstřícně, budou se k vám zákazníci rádi vracet.

V dnešní době je také dobré se zaměřit na to, aby mohli vaši zákazníci platit bezkontaktně (aby byla platba co nejbezpečnější) a ideálně ihned při nákupu (aby se k vám peníze dostaly co nejdříve). Dále jim umožněte doručení do domu, nebo se napojte na síť podniků, kde si mohou objednávku vyzvednout (Zásilkovna, Uloženka, apod.).

 

Co když se vaše cílová skupina změnila?

Cílová skupina, která kupuje vaše služby nebo produkty se mohla v nastalé situaci výrazně změnit. Proto je dobré se opřít do výzkumu cílovky, analýzy webu a diagnostiky potenciálu vašeho podnikání. Se vším vám rádi pomůžeme, provozujeme konzultantskou činnost již dlouhé roky.

Počítejte ale také s tím, že možná poptávka po vašem zboží stále je, ale zákazníci preferují jeho jednodušší nebo levnější variantu. Lidé teď více šetří a dvakrát si rozmyslí, než do něčeho investují. Vy se proto musíte přizpůsobit jejich potřebám a možnostem.

 

Nemáte pro své služby nebo produkty odbytiště? Vydejte se jinudy

V takovém případě se zamyslete, jak můžete využít vaše zdroje, ať už ty lidské nebo materiální, jinak než doposud. Máte k dispozici šicí dílnu? Pusťte se do roušek. Provozujete automaty na kávu? Využívejte je k distribuci dezinfekce. Vyrábíte zboží primárně pro B2B sektor? Zvažte, jestli vám náklady nepokryje několik objednávek ze sektoru B2C. Například, dodáváte-li nábytek pouze velkým firmám, vyzkoušejte menší zakázky přímo pro koncové zákazníky. Přeci jen, všichni teď pracují na home office a ne každý má doma optimální pracovní prostředí už hotové. Stačí se zamyslet, co trápí běžné lidi.

Ne u každého podnikání je ale řešení takto jednoduché. A od toho jsme tu my. Využijte naše dlouholeté zkušenosti s budováním značky a proměny byznysů velkých firem i drobných podnikání. Pomůžeme vám ustát současnou krizi a aspirovat na to, že z ní vyjdete dokonce se ziskem a spoustou spokojených a věrných zákazníků.

 


Zdroj fotografií: Depositphotos, In creative

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence