Byli jsme tam: Social restart 2017

Dne 7. 12. 2017 Social Život v IC

Jednu věc vám tedy řekneme. Vstávání ve 4 ráno je peklo! Pokud ovšem zrovna nejedete do Prahy na další ročník konference Social restart. Konference, na které nesmí chybět žádný správný šílenec, jehož život naplňuje péče o sociální sítě. Hladoví po informacích (a po pořádné snídani) jsme tedy 24. listopadu dorazili do Konferenčního centra City, kde nám bylo následně servírováno obojí měrou vrchovatou. Mikrofonu se chopila průvodkyně celou akcí Iveta Oršulíková a bohatá know-how jízda mohla začít.

 

Jaké to bylo na pikniku s blogerkami

Jak vytvořit úspěšný blogerský piknik s influencery a vymáčknout z něj maximum, nám ukázaly Adéla Marešová a Dominika Lukášová. A proč zrovna piknik? Protože bylo potřeba sníst všechno jídlo, které blogerky navařily ze surovin značky dm Bio, jejíž produkty celá kampaň propagovala.

Původní spolupráce byla domluvená na 1 recept z produktů dm Bio a 2 příspěvky na Instagramu. Realita však ukázala, že pokud se osloví správné blogerky tím správným způsobem a celá akce se solidně zorganizuje, je možné dosáhnout ještě šťavnatějších výsledků. Spokojený bloger totiž rád udělá práci i nad rámec původně domluvených podmínek a postará se o slušné bonusové promo. Rozhodně velmi inspirativní přednáška!

 

PROČ?!

To je nejčastější otázka Olgy Szélesové. Ostřílená vedoucí reklamní divize v agentuře 2FRESH nás provedla těmito klíčovými procesy komunikační strategie:

• pozoruj a analyzuj
• prototypuj a testuj
• běž s tím ven
• optimalizuj

Velmi nás zaujal postup, který 2FRESH aplikovali u značky Snickers. Za účelem testování reakcí koncových uživatelů založili uzavřenou skupinu, do které vybrali 30 respondentů, na kterých testují nové kreativy pro tento brand. K novinkám se respondenti vyjadřují občas velmi tvrdě, ale právě tyto bezprostřední informace jsou velmi cenné. A to vše „za krabici Snickers“ – zda je odměna vtip, či ne, se už nedozvíme.

Zkrátka testujte, testujte, testujte. Bolí to, ale vyplatí se to.

 

Velká světová láska

No ne… fakt vážně. Název této přednášky byl opravdu Social + digital PR = VSL. Duo Marie Gráfová a Jakub Šumanský nám ukázalo, jak důležité je propojení PR strategie a sociálních médií.

Je totiž naprosto klíčové, aby značka komunikovala jednotně na všech frontách. Zejména uvolněný styl sociálních médií svádí často k tomu, že si firemní facebooky, instagramy a twittery jedou, takříkajíc „co chtějí” (případně nic), namísto aby byly součástí komplexní PR strategie. Stavba celé značky je pak mnohem složitější a pomalejší.

Jedním ze zajímavých tipů přednášky bylo také pravidelné sledování influencerů na sociálních sítích. Můžete jim pak nabídnout k vyzkoušení produkty klienta, o které zrovna projevili zájem. Je to dobrý začátek pro budování vztahu a dlouhodobé spolupráce.

 

Co je „analytika v bledě modrém“

Jednoznačně nejvtipnější přednáška z celého Social restartu byla ta, kterou přednesl Michal Filípek. Byla ale nejpřínosnější? No tak například víme, co to znamená Dobro!

 

Byli-jsme-tam-social-restart-1.png

Spojení světů: facebookové smajlíky a old-school slovník. Prezentace Michala Filípka měla grády!

Zdroj: socialrestart.cz, prezentace Michala Filípka – Facebook Analytics: Analytika v bledě modrém   

A teď srozumitelně. Facebook má už nějakou dobu vlastní analytics. Michal Filípek nám názorně ukazoval, jak je možné tímto nástrojem segmentovat publikum na základě emocí, které u něj vyvolává určitý typ příspěvků a kampaní. A jak pozná emoce? Podle typu smajlíku, kterým uživatelé daný příspěvek či kampaň ohodnotí.

Může to působit banálně, ale představte si tu nálož kampaní a uživatelů, které je svými reakcemi hodnotí! V tom množství to už prostě sami neuhlídáte a už vůbec nevyhodnotíte.

Díky Facebook analytics teď máte možnost získat přehled o tom, jak vaše kampaně na publikum působí, a můžete je podle toho optimalizovat. Tento postup lze praktikovat u všech událostí aplikovatelných v rámci pixelu.

 

Co všechno zjistíte monitoringem sociálních sítí

Za všechno může Jan Tuna! A jeho pořad A dost. Jenda Perla se totiž rozhodl vypátrat, jestli hodnocení ciderů v pořadu Jana Tuny má nějaký vliv na to, jakým způsobem se o těchto nápojích následně hovoří na sociálních sítích. A že jsou ta hodnocení často brutální! Některé nápoje označil Jan Tuna doslova za otrávené.

Pro analýzu Jenda Perla použil nástroj Social Watch. Ten za vás prohledá české weby, diskuze, Facebook, Twitter a Instagram a najde příslušná klíčová slova. Monitoruje nárůst či pokles výskytu daných slov a nabízí i další statistiky.

A jak to tedy dopadlo? Představte si: pořad Jana Tuny nemá absolutně žádný vliv na to, jak si cidery vedou na sociálních sítích. O čem to svědčí? Milovníci cideru nesledují Jana Tunu? Uživatelé Facebooku nesledují televizi? Jan Tuna není na Facebooku? To koneckonců není ani důležité, nástroj Social Watch se nám velmi líbil!

 

Byli-jsme-tam-social-restart-2.jpg

To jsme my! Na Social restartu. A máme v sobě páté kafe.

Zdroj: In creative

50% konverze? S botem je to hračka

Messenger na Facebooku dnes používá 1,2 miliardy uživatelů, kteří měsíčně odešlou 2 miliardy zpráv. Řada firem tudíž pro komunikaci se zákazníky využívá právě messenger. Některé firmy šly ještě dál a vytvořily si efektivní automatizovaný systém komunikace, o který se starají inteligentní boti (= roboti).

Marek Botha nám ukázal, jak využil potenciál takového bota na maximum a přinesl s jeho pomocí klientovi 50% úroveň konverze. Konkrétně se jednalo o využití automatizované komunikace v kampani na OneBlade – speciální žiletku pro muže.

V první fázi byla využita reklama ve formě oblíbeného canvasu. Z té pokračovalo 50 % uživatelů do komunikačního rozhraní, ve kterém začala druhá fáze komunikace – s botem. Bot příchozí uživatele vyzýval k zajímavé akci zahrnující produkt, například k focení selfie, točení videí a podobně.

Výsledný efekt? Během prvního týdne přišlo 400 selfie! Kombinace skvělého produktu a zajímavého technického řešení byla neuvěřitelně účinná.

 

Jak pořádně rozjet Instagram

Instagram nabízí naprosto unikátní propojení obsahu různých uživatelů. Díky tomu je také možné zajistit velký dosah kampaní a nabídnout produkt kreativnější formou než na jiných sociálních sítích. Všechno je to hlavně o vizuálu – denně zveřejní uživatelé Instagramu přes 95 milionů fotek.

Aby to ale fungovalo, musí do sebe všechno přesně zapadat. Instagram je totiž jako křehká mozaika. Jakmile něco neladí, je to poznat. Jak na to, nám poradily Tereza Salte a Sandra Ježková.

Pohrajte si s hashtagem a dávejte přednost českému před anglickým, aby váš příspěvek nezapadl. Instastories jsou skvělým nástrojem pro přiblížení zákulisí. A pozor, jakmile získáte 10 000 followerů, můžete v příspěvcích odkazovat na svůj web.

A jak docílit toho, aby firemní účet bavil?

1. Uveďte na profilu základní informace včetně webové adresy.

2. Nesledujte uživatele jen proto, aby oni sledovali vás!

3. Dejte lidem přidanou hodnotu – ukažte jim věci ze zákulisí.

4. Ptejte se a zjišťujte, vyvolávejte interakce.

A jaký tedy byl Social restart 2017? Projděme si některá tvrdá data:

• 12 přednášek
• 12 vypitých káv
• minimálně 20 skvělých inspirací pro náš tým

Už se nemůžeme dočkat, až je využijeme v praxi. Třeba právě u vašeho projektu! Ozvěte se, rádi váš online marketing vyladíme podle vašich potřeb.

 

Sabina Půčková 

Aleš Skoupý

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU

Naše kompetence