Výkon Skliku – Konverze a jak na ně

Analýza, tvorba a optimalizace klíčových slov, o kterých jsme psali v našem minulém článku, jsou velmi důležité. Samy o sobě jsou však bezpředmětné, protože jsou to pouze prostředky, které vedou k cíli, kterým je konverze. Ať už je vaším cílem prodej výrobku/služby, instalace aplikace nebo přihlášení k odběru newsletteru, konverze (a její hodnota) je to, co vás nakonec zajímá. Když není konverzní poměr optimální, co s tím můžeme dělat?

Z dostupných historických dat Skliku můžeme říct, že drtivou většinu výkonu v placených výsledcích vyhledávání – prokliky a konverze – mají na svědomí první tři pozice. Máte málo výkonná KW nebo inzeráty se špatnou pozicí? Ani po optimalizaci se pozice výrazně nezlepšila? Smažte je. Za peníze, které ušetříte, nabidujte KW s vyšším výkonem. Zní to možná moc přísně a nekompromisně, ale nechcete přece utrácet peníze za něco, co vám nevydělává.

Máte malý budget, a tím pádem málo prokliků a konverzí? Jestli máte kvalitní inzeráty a dobrou pozici, zkuste snížit CPC. Bez navýšení budgetu tak můžete zvýšit dosah vaší reklamy a tím i návratnosti investice.

V tabulkách s daty je sloupec “ztracená zobrazení” – zobrazení ztracená z důvodu nízké relevance, ale také nízkého rozpočtu. Z počtu ztracených zobrazení si přes CTR a konverzní poměr lehce spočítáte, o kolik jste zhruba přišli konverzí. Znáte průměrnou cenu za konverzi? Znáte průměrnou hodnotu konverze? Pak už snadno spočítáte, o kolik by se zvýšil váš obrat, kdyby rozpočet dovolil puštění nezobrazených reklam. Zejména u projektů, kde je konverzí nákup, a tedy nezáleží na spendingu – když se vydělává, můžete poměrně lehce zvýšit obrat generovaný PPC reklamami.

ztracena zobrazeni

Existují-li ve vašich kampaních KW, která mají nižší průměrnou pozici než 3, ale i tak vedou ke konverzím, zkuste u nich zvýšit CPC (na úkor nevýkonných KW; hrajeme přeci na výsledek). Jakmile KW dostanete na jednu z prvních tří pozic, konverzní poměr by se měl začít postupně zvyšovat.

Používáte všechna rozšíření? Sklik sice nenabízí tolik rozšíření jako AdWords, nicméně ta hlavní mezi nimi najdeme. Mají vaše reklamy rozšíření o odkazy, volání a lokaci? Jejich tvorba nezabere dlouho a většinou se již moc nemění. Inzeráty s dobře nastavenými rozšířeními jsou lépe hodnoceny, zobrazovány výše, takže CTR a konverzní poměr je u nich vyšší než u srovnatelných inzerátů bez rozšíření.

Věříme, že když při optimalizaci svých kampaní vyzkoušíte jeden nebo více z našich tipů, tak nebudete zklamaní. Protože jedna rada je pro jednoho nad zlato, ale jinému pomoci nemusí, tak závěrem dodáváme jen: testujte, testujte, testujte.

Nevíte si rady s nastavením a optimalizací svých kampaní? Chcete si je nechat nastavit od profesionálů? Obraťte se na nás a my vám s vašimi kampaněmi rádi pomůžeme.

 

Vít

PPC specialista

    Proč píšeme tento blog

    Rádi  se dělíme o dění v In creative a také o své znalosti a zkušenosti. A toto místo je pro to jako stvořené.

    Poslat poptávku

    V tomto blogu najdete mnoho zajímavých informací. Mnohdy však nemusí přesně odpovědět na vaše dotazy. Proto pokud máte nějaké dotazy nebo si chcete objednat nějakou službu od nás, neváhejte se na nás obrátit.

    Chci dostávat emaily!

    Požadované pole * jsou povinné

     

    Další zajímavé příspěvky

    Podívat se na všechny