Jak vám šlapou kampaně? Vyhněte se nejčastějším chybám

Dne 30. 3. 2017 PPC

Zase to nefunguje… A proč je to tak drahé? Vždyť mám super produkt! Patří i tyto otázky do vašeho každodenního života s reklamou na Facebooku? Pokud ano, tak je nejspíš něco špatně. S facebookovou reklamou lze docílit skvělých výsledků. Držte se ale vždy reálných cílů. Není pravidlem, že reklama bude vždy fungovat. Tuto představu má spousta inzerentů, ale realita je pak zcela jiná.

Pojďme se nejdříve podívat na situace, kdy vám ani ta nejkreativnější reklama nepomůže.

 

Něco je špatně s vaším produktem

Máte skvělý produkt, ale vůbec se neprodává. Proč? Nejspíš je málo zákazníků, kteří by ho potřebovali. Pokud se soustředíte pouze na prodej takového produktu, tak vás reklama nezachrání.

Další problém nastává ve chvíli, kdy váš produkt poškozuje vaše značka se špatnou reputací. Můžete přijít se skvělou novinkou, ale těžko ji prodáte, pokud předchozí model byl extrémně poruchový. V takovém případě investujte nejdříve do brandingu.

 

Máte nedostačující web

S vaší značkou a produktem je vše v pořádku. Zákazník by dokonce rád nakoupil, avšak stránky se načítají tak dlouho, že „jedno kafe nestačí”. Pokud se i tak rozhodne na sebe nechat alespoň kontakt, ale ne a ne najít v hekticky postaveném webu kolonku pro vložení, je více než pravděpodobné, že váš web už nenavštíví.

Váš potenciální zákazník se o produktu musí rychle dozvědět vše potřebné a mít co nejkratší cestu k cíli. Tomuto tématu jsme se věnovali v samostatném článku o přistávacích stránkách.

Říkáte si, že s ničím takovým nemáte problém? To je moc dobře! Pojďme se tedy podívat na další chyby, které ovlivňují výkon vaší facebookové kampaně.

 

Cílení je základ

Jednou z chyb, proč reklamy nefungují tak, jak byste si představovali, je cílení pouze na základě zájmů facebookových uživatelů. Ty totiž nejsou vždy tou nejlepší volbou a mohou být méně přesné, než si myslíte. Proto zvažujte i jiné možnosti cílení.

Pokud v cílení na publikum máte jasno, ale stále nevidíte žádoucí výsledky, je nutné přemýšlet také nad tím, zda ho používáte ke správnému účelu. Cílení na zájmy zvolte pro obecné publikum, pokud jej potřebujete poznat a zjistit, jak s ním dále pracovat. Pokud chcete získat seznam e-mailů, zamiřte na lidi, kteří navštívili váš web. Pokud je vaším cílem prodej produktu, zamiřte na lidi, kteří vám svůj e-mail už poskytli. Při nastavení cílových skupin dbejte také na to, aby jim odpovídaly vaše texty. Vžijte se do jejich role a máte nakročeno k úspěchu.

 

Utrácejte za kampaně s rozvahou

Záleží samozřejmě také na tom, jak si nastavíte rozpočty. Vždy musíte rozpočet volit podle toho, na kolik lidí cílíte. Pokud zvolíte vyšší rozpočet, cílová skupina se vám rychle vyčerpá. Vždy tedy rozhodujte o rozpočtu podle počtu lidí, které denně oslovíte.

Pokud vytváříte úplně novou kampaň, u které ještě nevíte, zda reklamy budou fungovat, nastavte rozpočet nejprve na menší částku. Až podle výsledků rozpočet navyšujte.

K tomu, abyste svou kampaň mohli efektivně optimalizovat, potřebujete také určitý počet prokliků či konverzí. Pokud budete mít například nastavený příliš nízký rozpočet a kvůli ceně za kliknutí či konverzi vám Facebook nedovolí více než jednu konverzi denně, pak nemáte podle čeho optimalizovat. Zvolte si tedy rozpočet takový, aby se reklamy doručovaly vaší cílové skupině rovnoměrně, neutrácely vám zbytečně moc peněz a abyste získali dostatečný počet kliknutí či konverzí.

U peněz ještě zůstaňme. Při zakládání kampaně máte nastavenou automatickou nabídku. Znamená to tedy, že si Facebook sám určuje, jakou cenu za proklik či konverzi vám nabídne. Jestliže chcete do tvorby této nabídky zasáhnout, pak můžete přepnout na ruční nastavení a zvolit si výši nabídky, kterou považujete za vhodnou. Obecně se nejdřív doporučuje nejdříve využít automatickou nabídku a experimentovat s ručním nastavením až v okamžiku, kdy budete zkušenější. Jeden tip vám ale dáme už teď – nízká nabídka znamená nízký dosah a méně kvalitní cílovou skupinu. Pokud je nabídka příliš vysoká, pak je možné, že utratíte více, než je zapotřebí.

 

Zaměřte se na váš cíl

Vždy se zaměřte na to, co je váš cíl. Podle toho zvolte i účel svých kampaní. Pokud usilujete o to, mít co nejvyšší počet kliknutí na váš web, pak jako účel kampaně zvolte návštěvnost. Pokud chcete mít co nejvíce konverzí, např. nákupů, zvolte jako účel kampaně konverzi.

Stejným způsobem postupujte i při optimalizaci kampaní. Pokud chcete co nejvíce prokliků na vaše webové stránky, optimalizujte podle nich. Jestliže byste chtěli mít co nejvíce konverzí, pak je logické, že budete své kampaně optimalizovat podle počtu konverzí. Vždy si ale na začátku stanovte, jakou metriku chcete sledovat.

 

Sledujete data? Dobře… a sledujete ta správná data?

Bez facebookového pixelu to nejde. Nezjistíte, kolik máte konverzí a věřte, že pouze Google Analytics nestačí. Vaši zákazníci se totiž díky facebookové reklamě na váš web mohou vrátit později a teprve tehdy provést nákup. Facebook to pozná a dle toho lze pak kampaň jednoduše optimalizovat.

Co je tou správnou metrikou pro váš produkt? CPC, CTR, CPM...? Zajímejte se o CPDA (Cost Per Desire Action). To znamená vždy měřte tu akci, která je vaším cílem. Můžete mít vysoké CTR, ale stále můžete mít dobré CPDA.

Tak. Lehký úvod do problematiky máme za sebou. Další rady si pro vás chystáme na příště. Pokud byste se však chtěli více dozvědět už teď, ozvěte se. Se vším vám poradíme.

 

Tým specialistů In creative

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence