Digitální garáž: společně s Googlem „pomáháme Česku růst“!

„Pomáháme Česku růst!“, tohle si před rokem řekl tým lidí v Googlu s cílem vzdělávat začínající podnikatele v oblasti digitálních technologií. Za tímto účelem rozjeli projekt Digitální garáž, který mimo jiné zahrnuje i sérii offline přednášek.

In creative | Digitální garáž

A my byli u toho: ve čtvrtek 12. 5. 2016 jsme se jako Google partneři účastnili olomoucké přednášky, která proběhla na půdě Vědeckotechnického parku Univerzity Palackého. V první části promluvila paní Soňa Petruželová (Google Partners Certified Trainer) o metodě See-Think-Do-Care, poté následovalo naše povídání na téma „Chyby, které firmy opakují“. 

Každý měsíc se setkáváme s desítkami firem a všimli jsme si, že by podnikatelé a markeťáci měli některé kroky promýšlet mnohem důkladněji. Tyto chyby jsem shrnul ve své přednášce.

In creative | Jan Císař


1. Firmy nevědí, co ve skutečnosti chtějí.

Manažeři si při marketingových rozhodnutích stanovují nesprávné cíle. Např. chtějí přivést co největší počet návštěvníků na e-shop, místo aby hledali cestu na zvýšení konverze. Dalším příkladem může být prodejce jízdních kol, který si přeje zvednout prodeje na e-shopu, a přitom si jeho zákazníci na e-shopu kolo ve větší míře nekupují, pouze si jej prohlédnou a poté jedou koupit na prodejnu. V tomto případě je tedy vhodnějším marketingovým cílem navýšení návštěvnosti na prodejně.


2. Firmy nevědí, kdo je jejich klient.

Manažeři hledají, jak jejich zákazník vypadá, místo aby hledali, jak jejich zákazník přemýšlí. Často tedy slýcháváme, že je klientovi mezi 18 až 30 lety, že to je nejčastěji muž z Brna, ale že mezi jejich klientelu vlastně patří i 40-leté ženy z Prahy. A taky sem tam senioři. Čert aby se v tom vyznal. Lepší způsob je definovat, jak se jejich zákazník chová a na základě takto zjištěných zájmů, potřeb a hodnot, vybrat cestu pro oslovení. Např. prodává-li firma prémiové sýry, díky Facebook Local Ads může zacílit na food festivaly, přivést reálné zájemce o kulinářství na web a díky remarketingu s nimi udržet kontakt.


3. Firmy nevědí, jaký zvolit kanál.

Manažeři podléhají subjektivním názorům. Na denním pořádku se setkáváme třeba se situací, kdy ředitel firmy chodí na Seznam.cz, a proto firma investuje do propagace na Seznamu. V Google Analytics ale nakonec vidíme, že Google přináší několikanásobně více přístupů na web bez jediné investice do reklamy. Častou chybou jsou také zápisy v nesmyslných katalozích. Neexistuje univerzální návod – pro jednoho bude ideální Seznam, pro druhého Google a pro třetího sociální sítě. Důležité je vědět, že vše lze napřed ověřit v Google Analytics.

In creative | Jan Císař přednáška

Bylo pro nás úžasným oceněním naší práce, že jsme se mohli postavit na pódium po boku zástupců společnosti Google a pomáhat rozvíjet regionální podnikatele. A rozhodně ještě nekončíme! Je možné, že se potkáme osobně na některé z dalších akcí. Pokud ovšem nechcete čekat, ozvěte se nám a my vám s vaším podnikáním rádi poradíme kdykoliv.

Zdroj obrázků: In creative

 

Honza

Area manager

    Proč píšeme tento blog

    Rádi  se dělíme o dění v In creative a také o své znalosti a zkušenosti. A toto místo je pro to jako stvořené.

    Poslat poptávku

    V tomto blogu najdete mnoho zajímavých informací. Mnohdy však nemusí přesně odpovědět na vaše dotazy. Proto pokud máte nějaké dotazy nebo si chcete objednat nějakou službu od nás, neváhejte se na nás obrátit.

    Chci dostávat emaily!

    Pole označená * jsou povinná

    Další zajímavé příspěvky

    Podívat se na všechny