Proč jsou klíčová slova tak klíčová? Poraďte si s nimi i na Skliku

Dne 11. 1. 2017 PPC

Klíčové slovo (dále jen KW - keyword), vyhledávací dotaz, optimalizace. Spousta z vás se s těmito termíny setkává každý den; ale víte co dělat, když výkon není takový, jaký byste si přáli? Kampaň spravujete, optimalizujete a pořád to není ono? Máte nízký počet zobrazení? Nebo neuspokojivou míru prokliku a konverzní poměr? Pak zkontrolujte, jestli jste neopomněli některou z následujících optimalizačních metod. Inspiraci jsme načerpali při našem nedávném školení v Seznamu.

 

seznam-sklik-skoleni

Zdroj: archiv firmy

• Pro maximálním hodnocení relevance inzerátu a skóre kvality je třeba KW použít nejen v nadpisu a těle inzerátu, ale i ve viditelné URL.

 

Viditelne-URL.png

Zdroj: našeho Skliku

• Trápí-li vás malý počet zobrazení, nebojte se použít volnou shodu. U Skliku funguje jinak než v AdWords, a tak se nemusíte tolik bát, že by se vaše inzeráty zobrazovaly na nerelevantní vyhledávací dotaz; například: „Černý oblek“

– AdWords zobrazí na: „černý smoking, plesové, černé oblečení“

– Sklik zobrazí na: „oblek černé barvy, společenské obleky, cerne sako“

Přesto je samozřejmě nutné kontrolovat vyhledávací dotazy, které spouštěly reklamu a vylučovat ty nesouvisející.

• U větších kampaní procházejte vyhledávací dotazy minimálně jednou týdně, u menších kampaní jednou do měsíce. Není nic horšího než po čtvrt roce zjistit, že jste vyčerpali čtvrtinu svého budgetu u kampaně „Zámek do dveří“, protože jste nevyloučili slova typu „Hrady a zámky“. Věřte nám, těch pár minut navíc vám může ušetřit spoustu jinak nevhodně utracených peněz.

• Máte tisíce nebo desetitisíce KW? Věnujte čas vytvoření automatických pravidel. Můžete tak třeba zvýšit CPC, když konverzní poměr překročí danou hranici. Pozor si dejte na kontrolu exekuce pravidla v prvních dnech/týdnech po jeho zavedení. Stejně tak zajistěte dostatečné množství dat, ze kterého se počítají údaje pro automatická pravidla. Místo každotýdenní kontroly výkonu KW pak můžete ušetřený čas věnovat svému podnikání nebo třeba šálku dobré kávy.

• Ve sloupci „Podíl zobrazení“ se po najetí na konkrétní hodnotu ukáže tabulka, která mimo jiné ukazuje počet ztracených zobrazení z důvodů nízké relevance. V vysoké hodnoty je třeba projít klasické, ale i výše uvedené způsoby zvýšení relevace konkrétního KW. Jen v rychlosti uvádíme několik “klasických” možností

– Vyloučení KW s vysokým CTR, zároveň však s vysokým bounce rate (tam, kde nemá být) a minimální nebo nulovou konverzí

– Vyloučení nerelevantních KW

– Použití dostupných shod KW

– Tvorba KW z vyhledávacích dotazů

• Udělali jste už všechno, co se dalo, ale výsledek se nedostavuje? Je obsah vašich inzerátů dostatečně kreativní? Není váš rozpočet vyčerpaný už v 9 hodin ráno? Není CPC vaší konkurence výrazně vyšší než to vaše? V posledním případě vám bohužel lepší kreativa tolik nepomůže a CPC je třeba navýšit.

Věříme, že když při optimalizaci svých kampaní vyzkoušíte jeden nebo více z našich tipů, tak nebudete zklamaní. Protože jedna rada je pro jednoho nad zlato, ale jinému pomoci nemusí, tak závěrem dodáváme jen: testujte, testujte, testujte.

Už teď se můžete těšit na další článek, který pro vás připravujeme. Téma bude „Konverze a jak ně“.

Nevíte si rady s nastavením a optimalizací svých kampaní? Chcete si je nechat nastavit od profesionálů? Obraťte se na nás a my vám s vašimi kampaněmi rádi pomůžeme.

 

Vít Blažek

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence