Jaký byl letošní Reshoper?

Přináším historicky první report z konference, kterou jsem nenavštívil. Na konci ledna totiž proběhla v Praze e-shopová konference Reshoper, na kterou jsem to nestihl. Jak jsem však sledoval vření kolem této akce na Twitteru, bylo mi jasné, že o zajímavé podněty a myšlenky rozhodně nebude nouze. Vybral jsem pro vás ty nejzásadnější.

Takto to vypadalo před začátkem. Atmosféra byla celkem uvolněná, alespoň podle fotky Jana Kvasničky, který byl na konferenci podle všeho mezi prvními.

 

O úvod konference se postaral Jindra Fáborský, který mluvil o novinkách v marketingu a také o tom, zdali tyto novinky adaptovat co nejdříve za každou cenu.

Jindra přišel s mnoha zajímavými statistikami a čísly, z nichž bych některá vyzdvihl:

•  Z top 20 e-shopu v ČR používá Instagram TV jen 5 z nich via @Faborsky. A sledovanost zatím není moc velká.  @VeruBrindzova

•  Push notifikace jsou z marketingového hlediska zajímavé, z toho uživatelského ne. @AgenturaADison 

•  360stupňové video není rentabilní. Ale když to bude dobrý, udělá to dojem na zákazníky. @AgenturaADison

Nemá-li zatím váš eshop Instagram TV, nevadí. Ale Instagram stories by to nejspíše chtělo. Budou totiž nejspíš v roce 2019 hlavním formátem sdílení mezi lidmi! Sledovanost Instagram Stories roste 15x rychleji než u příspěvků ve feedu. @MJournalCZ

Jindra Fáborský také přišel s myšlenkou, zdali adaptovat každou novou funkcionalitu jako první. Na obrázku můžete vidět jeho doporučení.
Foto: @Shoptet

 

Další velmi zajímavou přednášku měl Jan Kvasnička, který mluvil o tom, jak na funkční projektové řízení pro e-shop. Už den předem avizoval, že má 341 slidů, které musí vměstnat do 30 minut, takže šlo o informacemi nabitou přednášku.

Hned na úvod zmínil velkou bolest deadlinů všech projektů – nedodržují se. @Jan_Kvasnicka doslova řekl, že „projekt spuštěný v původně plánovaném termínu je jako jednorožec -> hodně lidí o něm sní, chtějí jej vidět, ale když už je nadosah, tak se vždy něco pokazí”. @JakubHerrmann pak na Twitter nasdílel zajímavé tipy Honzy Kvasničky na to, jak najít nejčastější chyby v projektovém řízení.

Foto: @JakubHerrmann

Speciálně si pak dle Twitteru mnoho účastníků oblíbilo metodu alkohol”, která byla zmíněna na konci. Rozhodně se ale dá říci (a z praxe mohu potvrdit), že schůzky 1 na 1, teambuildingy a další metody jsou také využitelné.

Zajímavá situace pak v sále nastala ve chvíli, kdy mělo publikum zvednout ruce na dotaz, kolik z přítomných e-shopů má projektového manažera. Ruce zvedli za hrobového ticha celkem 4 lidé (@PavelUngr).

Na svém Twitteru pak @Jan_Kvasnicka zanechal odkaz na vzory a příklady z přednášky, které doporučuji stáhnout a projít si je.

Mezi další speakery se pak zařadila Kristýna Křížová z e-shopu Agátin svět, která velmi trefně definovala rozdíl mezi malým a velkým e-shopařem tak, že pro e-shopaře není e-shop cíl, ale prostředek (@m_a_s_c_h_a).

Moc pěknou statistiku pak ukázal @h_onza z @dataweps, kde upozorňoval na oblasti, kde je a kde není dobré založit e-shop.
Foto: @h1cz

@h_onza pak měl další zajímavý slide, na kterém ukazoval cesty, kterými se lze vydat při práci s cenotvorbou a zdůraznil, aby e-shopy neměly nejlevnější, ale nejlepší ceny. A to je rozdíl. Tady pak pár tipů:

Foto: @h1cz

 

@DaliborCicman se pak v rámci svojí přednášky věnoval mimo jiné uživatelské spokojenosti, v rámci které @AgenturaADison zachytila, že vysoká spokojenost zákazníků vede prokazatelně k růstu společnosti oproti dalším společnostem s průměrnou uživatelskou zkušeností.

Radek Hudák přišel dle mého názoru s jedním z nejzajímavějších slidů, který ukazoval zdroje návštěvnosti TOP 10 % českých e-shopů. Seznam organic až na 6. místě? Uff…
Foto: @ondrejsmekal

Petr Bureš (@petab93) se pak na svojí přednášce věnoval tomu, že cena internetové reklamy roste a co se s tím dá dělat. Tím, že roste konkurence, se snižuje konverznost a zvyšuje CPC kampaní. E-shopy by tak měly začít ihned řešit, proč by u nich měl zákazník vlastně nakoupit.


Fotku slidu reálných příkladů navýšení cen za proklik sdílím díky #FEOagency.  Ceny meziročně rostou doslova raketovým tempem.

 

Téma e-mailingu pak otevřel Pavel Pola (@pavelpola), který zmínil, že e-mailing je stále jeden z nejvýnosnějších a nejlépe měřitelných marketingových kanálů. Následně děsí všechny e-shopaře na dalším slidu tvrzením, že „43% e-shopů používá v mailingu single opt-in a riskují věčné zatracení svých zpráv ve spam folderu. 66 % e-mailů nikdo neměří.” @reshoper

Nakonec @pavelpola přidal pár tipů, jak zlepšit výkon e-mailingu. Třeba využitím správné lokality v předmětu anebo zmíněním slova „leták”, což prý funguje na ženy.

Foto: @Harri9000

 

Michal Pastier přišel na řadu jako poslední a jeho myšlenka, že „90 % všech nákupních rozhodnutí je na základě emocí” musela zahýbat s emocemi všech v sále. Při prezentaci produktů, tvorbě kampaní a dalších marketingových aktivitách je to nutné zohlednit.

Jak už jsem uvedl v úvodu, na Reshoper jsem se osobně nedostal. Berte tudíž tento článek spíše jako shrnutí a okomentování nejzajímavějších twitterových hashtagů.

A jelikož samotná návštěva konference je vždy nejpřínosnějším zážitkem, budu se těšit, že se spolu uvidíme na Reshoperu 2020! A hele, na akci se právě rozjel networking. Jdu si tedy také dát nějaký ten míchaný koktejl.

 

Michal Baturko Olbert

Proč píšeme tento blog

Rádi  se dělíme o dění v In creative a také o své znalosti a zkušenosti. A toto místo je pro to jako stvořené.

Poslat poptávku

V tomto blogu najdete mnoho zajímavých informací. Mnohdy však nemusí přesně odpovědět na vaše dotazy. Proto pokud máte nějaké dotazy nebo si chcete objednat nějakou službu od nás, neváhejte se na nás obrátit.

Další zajímavé příspěvky

Podívat se na všechny