Víte, jaký dosah mají vaše příspěvky na Facebooku?

Dne 12. 9. 2015 Social PPC

V minulém příspěvku jsme vám ukázali, jak kreativně využít nové formáty reklam na Facebooku. Dnes se budeme zabývat čistě obsahem. Máte pocit, že příspěvky vašich facebookových stránek vidí čím dál méně lidí?

Nemýlíte se. Facebook totiž letos průběžně mění celý algoritmus svého zobrazování a předkládání obsahu stránek fanouškům je tak mnohem těžší.

Tento zásah Facebook vysvětluje jednoduše - obsahovým přetížením. Pro představu: pokud máte na své stránce 1 500 fanoušků, vámi zveřejněný obsah má možnost vidět jen zlomek z nich. Toto číslo však lze ovlivnit. Jako content specialisté se snažíme dostat příspěvky k co největšímu množství fanoušků především organickým způsobem (tedy bez finančních investic). V tomto krátkém blogu vám ukážeme pár způsobů, jak váš organický dosah zlepšit.

 

Kde sledovat statistiky?

Ještě než si ukážeme konkrétní způsoby, jak zlepšit přirozený dosah, musíme vědět, kde lze působení příspěvků sledovat. V horní části stránky, kteoru spravujete, kliknete na možnost Přehledy. Přejdete na kartu Příspěvky. Zde můžete monitorovat úspěšnost veškerého dosud zveřejněného obsahu. Doporučujeme sledovat nejméně poslední 3 měsíce a neustále kontrolovat, jestli se dosah příspěvků kontinuálně nesnižuje. Pokud tomu tak je, nebo jen toužíte dosah zvýšit, čtěte dále.

 

blog - příspěvky na Facebooku.jpg

Zdroj: facebook.com

Délka aktivního života příspěvku je závislá na mnoha faktorech. Neexistuje žádný předem stanovený čas, po jehož uplynutí se příspěvek přestane zobrazovat. Nejdůležitějším faktorem je jeho atraktivita. Musí zkrátka být pro fanoušky natolik zajímavý, že je donutí k interakci. Pokud se fanouškům příspěvek líbí, nebo jej okomentují či sdílejí, tak i po uplynutí celého dne může vyskočit jako novinka na zdi jejich přátelům.

Je to tedy velmi jednoduché. Při tvorbě příspěvku vždy dbejte na to, aby byl obsah zajímavý pro vaše fanoušky. Je třeba se zamyslet nad relevantností obsahu pro vaši cílovou skupinu. Čím více lidí se do příspěvku zapojí, tím delší životnost bude mít.

 

Není to o množství příspěvků

Jak už bylo zmíněno na začátku, žijeme v čase obsahového přetížení. Pokud se domníváte, že lepšího výsledku docílíte vysokou frekvencí svých příspěvků, pletete se. Raději věnujte své úsilí tvorbě zajímavého a relevantního obsahu a upřednostňujte kvalitu nad kvantitou. Dva až čtyři příspěvky za týden jsou dostačující. Toto je však pouze subjektivní názor, vy sami musíte přijít na ten správný počet a správný obsah, který u vás fanoušci hledají.

Zjistit, co fanoušci nejvíce oceňují, je možné až po dlouhé a pravidelné správě profilu. Doporučujeme kombinovat odkazy, obrázky, videa a text. Dle aktuálních oficiálních statistik jsou nejvíce populární videa. My však máme nejlepší zkušenosti se zajímavými obrázky, které jsou doplněné chytlavým textem.

 

Co tedy funguje?

Níže najdete ukázku příspěvků vytvořených pro našeho klienta AZ Pneu. Stránka má celkem 7 500 fanoušků. Tyto dva příspěvky zaznamenaly dosah 5 300 a 6 200 fanoušků. Stalo se tak díky vhodně zvolenému tématu, které je šité na míru pro fanoušky e-shopu s pneumatikami. Organickou cestou se nám podařilo docílit i velmi nadprůměrného počtu sdílení.

 

blog - příspěvky na Facebooku 2.jpg

Zdroj: facebook.com

Kdy příspěvek publikovat?

Víte, kdy je nejvhodnější doba pro zveřejňování vašeho obsahu? Z přiloženého grafu frekvence návštěv (naleznete na kartě Příspěvky) se zdá být naprosto jasné, že nejvhodnější doba pro zveřejnění je ve 20:00, protože v tuto dobu profil navštěvuje nejvíce fanoušků. Je to sice pravda, ale ne tak úplně. Rozhodně doporučujeme tento graf sledovat, nicméně ještě důležitější než čas zveřejnění je kvalitní obsah stránky. Pokud vytvoříte opravdu zajímavé příspěvky, které jsou relevantní pro vaši cílovou skupinu, vůbec nemusí záležet na času zveřejnění. Tím, co zvyšuje dosah vašich postů, je zájem a interakce vašich fanoušků.

 

blog - příspěvky na Facebooku 3.jpg

Zdroj: facebook.com

O tom, jak příspěvky doručit i těm uživatelům Facebooku, kteří nejsou přímo vašimi fanoušky, se dozvíte v jednom z dalších našich blogových příspěvků. Sledujte nás!

Facebookové profily a kampaně spravujeme mnoha našim klientům. Pokud máte zájem o dílčí analýzu či jen náš názor, určitě se nám ozvěte!

 

Libor Minařík

ZPĚT NA VÝPIS BLOGU chci nezávaznou konzultaci

Naše kompetence