Myslíte si, že umíte vyhledávat na Googlu? Tak čtěte!

In creative | Google vyhledávání

 

Ano, řekne si každý. Ale není vyhledávání jako vyhledávání. Určitě se vám někdy stalo, že jste vyhledávali nějaká klíčová slova a ve výsledcích vyhledávání vám vyskakovaly výsledky, které s vaším vyhledávacím záměrem měly pramálo společného. Mnohdy (v drtivé většině) to však není chyba vyhledávače, přesněji algoritmu, který výsledky vyhledávání řadí. Vámi položený dotaz totiž nemusel být tak přesně zadán, aby vyhledávač našel relevantní výsledky.

Rád bych vám tu ukázal, jak využít tzv. vyhledávací operátory pro přesnější vyhledávání, díky kterému rychleji najdete to, co hledáte. A v ušetřeném čase si můžete přečíst další z příspěvků na blogu In creative. Jdeme na to!

1. „Uvozovky“

Díky uvozovkám obdržíte ve výsledcích vyhledávání tzv. přesnou shodu. Google tak nebude hledat ani skloňované výrazy. Jen to, co je mezi uvozovkami, jak je vidět na obrázku níže:

In creative | Výsledky vyhledávání Google - uvozovky

Zdroj: google.cz

2. Hvězdička *

Hvězdička ve vyhledávání supluje jakékoli slovo – je tedy jakousi divokou kartou. Pokud hledáte třeba název filmu a nemůžete si vybavit jedno ze slov, je ideální použít na jeho místě hvězdičku. V našem případě pak vyhledáváte fráze, které začínají „cesta do“ a pokračují dalším slovem.

In creative | Výsledky vyhledávání Google - hvězdička

Zdroj: google.cz

3. Mínus –

Představte si, že chcete koupit košili. Pánskou, třeba do saka. Každopádně pro stylovou příležitost. Vám ale mezi výsledky vybíhají i obchody, které prodávají noční košile a pdodobné zboží. Pak není nic jednoduššího, než nežádoucí slovo vyřadit z vyhledávání pomocí znaménka -. Třeba takto:

In creative | Výsledky vyhledávání Google - pomlčka

Zdroj: google.cz

4. site:

Hledáte článek, který jste četli někdy v minulosti na konkrétním webu, ale nemůžete ho už dohledat? Google jej má určitě zaindexovaný a proto by mohlo pomoci vyhledávání pomocí fráze „site:“. Tato fráze vyhledává výraz pouze na konkrétní doméně, takže je možné ji použít i v případě, že máte oblíbený zpravodajský server a chcete vyhledat konkrétní zprávy přímo na něm.

In creative | Výsledky vyhledávání Google - site:

Zdroj: google.cz

5. OR

Pokud vám stačí, když výsledek vyhledávání bude obsahovat alespoň jedno z vyhledávaných slov, pak stačí mezi tato slova vložit OR.

In creative | Výsledky vyhledávání Google - OR

Zdroj: google.cz

6. define:

Hledáte definici nějakého cizího slova a nechcete se prodírat desítkami výsledků vyhledávání? Zkuste použít frázi „define:“, díky které se vám hned pod vyhledávacím polem zobrazí definice hledaného slova!

Nezapomeňte však, že (ani) na internetu nelze věřit všemu, proto je dobré si zdroje ověřovat :-)

In creative | Výsledky vyhledávání Google - define

Zdroj: google.cz

7. related:

Zajímáte se o nějaké téma či problematiku a rádi byste znali weby, které se věnují podobné problematice? Použijte vyhledávací dotaz „related:“ a Google vám najde podobné weby. Cool!

In creative | Výsledky vyhledávání Google - related

Zdroj: google.cz

8. …

Tři tečky reprezentují intervalové vyhledávání. Zajímají vás sportovní výsledky mezi určitými roky? Nebo cenové rozpětí některého zboží? Využijte mezi čísly „…“!

In creative | Výsledky vyhledávání Google - tři tečky

Zdroj: google.cz

9. filetype

Vyhledávali jste někdy pdf nebo wordovský dokument a museli jste se probírat mezi stovkami odkazů, které jen vedly na web a dokument tam nebyl? Co takhle vyhledávat rovnou mezi konkrétními typy dokumentů? Použijte vyhledávaný dotaz a přidejte „filetype:“

In creative | Výsledky vyhledávání Google - filetype

Zdroj: google.cz

10. Google jako kalkulačka

Věděli jste, že Google je možné použít i jako kalkulačku? Stačí do pole pro vyhledávání zadat kýžený výpočet a Google vám to nejen spočítá, ale zobrazí rovnou i kalkulačku pro další případné výpočty!

In creative | Výsledky vyhledávání Google - kalkulačka

Zdroj: google.cz

A vyhledávací zajímavosti na závěr:

Věděli jste, že Google za vás ve vyhledávání sám opraví překlep nebo gramatickou chybu a primárně vyhledává již opravený výraz?

Pokud vyhledáváte přes mobilní telefon, přednost mají nově weby, které jsou responzivní – tedy přizpůsobené mobilním telefonům. Na těchto webech je totiž surfování příjemnější a Google se proto snaží zobrazovat weby, ze kterých má člověk lepší zážitek.

Přestože se Seznam snaží přicházet s novými službami, lidé stále více pro vyhledávání využívají Google. Samozřejmě existují určitá specifika, kde je poměr opačný, jako například koberce, nábytek, známky apod.

    Proč píšeme tento blog

    Rádi  se dělíme o dění v In creative a také o své znalosti a zkušenosti. A toto místo je pro to jako stvořené.

    Poslat poptávku

    V tomto blogu najdete mnoho zajímavých informací. Mnohdy však nemusí přesně odpovědět na vaše dotazy. Proto pokud máte nějaké dotazy nebo si chcete objednat nějakou službu od nás, neváhejte se na nás obrátit.

    Chci dostávat emaily!

    Pole označená * jsou povinná

    Další zajímavé příspěvky

    Podívat se na všechny