SEO Restart 2017: jaké to letos bylo?

Návštěva konference SEO Restart je každoroční radostnou povinností pro všechny specialisty, kteří to s prací na webu myslí alespoň trochu vážně. Za tým In creative jsme se letos zúčastnili ve složení marketingový analytik – copywriter, tedy jako nerozlučné duo, které u nás má na starosti tvorbu obsahu pro široké spektrum klientů.

Přestože bylo onen červnový pátek venku pěkné parno, hned po příchodu do pražského Konferenčního centra City jsme měli jasno: čeká nás příjemná SEO jízda! Klimatizace se rozjela na 300 % (zprvu docela kosa!) a mikrofonu se chopil vtipný a pohotový průvodce celou akcí, renomovaný SEO konzultant Filip Podstavec. A co bylo dál?

Bez kontextu není SEO

Jan Tichý z pořádající agentury Medio Interactive ve své přednášce názorně ukázal, proč se k SEO nelze upínat jako k univerzálnímu řešení všech marketingových problémů. Je to superdůležitá disciplína, která však není oddělená od dalších nástrojů a reálného života.

Je potřeba vždy myslet na situace, kterými zákazníci při nákupu prochází. Pro každou z fází nákupního procesu pak musíme zvolit ten nejvhodnější nástroj. A někde třeba SEO úplně vypustit. Cože?!!! Ano, pokud jiný nástroj udělá lepší službu, není důvod to tlačit na sílu. Nástroje se musí především vhodně doplňovat, aby jejich potenciál mohl daný business patřičně podpořit.

Podobně to funguje i v rámci spolupráce specialistů, na což poukázal Jan Kvasnička ve svém bloku „SEO a UX: Rivalové, nebo parťáci?”. Zopakujme si tradiční mantru, že základními prioritami jsou klient, business a pohodlí zákazníka při průchodu webem. Zní to samozřejmě, ale v praxi to tak často není. SEO i UX mají spoustu náležitostí. Pokud se nedodrží, dochází k nepříjemným komplikacím, kvůli kterým pak trpí právě klient. Jste si jistí, že váš „jůixák” chápe důležitost speciálních vstupních stránek? A správného linkbuildingu? A poradí si s nástrahami drobečkové navigace? A…

4. Foto do článku - Pavel Ungr

Už za chvíli to propukne! SEO Restart 2017 začíná.

Hlavně systematicky

Pavel Ungr se s tím nepáral a práskl na sebe hned několik průšvihů. A to právě proto, aby se nestaly nám. A vám. Ukázal nám několik návodů na to, jak si vytvořit funkční systém pro péči na celém projektu. A taky sadu tipů, jak svůj projekt vést cestou, kterou nebudou lemovat nedorozumění, nereálná očekávání nebo jobovky na poslední chvíli. Zkrátka praktické vychytávky zkušeného mazáka pro každodenní SEO život.

Kouzlo funkčního systému a skvěle zorganizované práce předvedl ve své případové studii David Brenner. Docela jsme zírali, jak se jeho agentuře Sun Marketing povedlo dostat na přední příčky vyhledávání na Seznamu.cz klienta s hraniční časovou dotací na SEO. Vše se zdařilo díky důsledné systematičnosti, striktně praktickému uvažování a zapojení klienta do SEO prací. Což se ukázalo být velmi efektivním krokem.

Táhne vás to ven?

Míříte se svými produkty za hranice? No tak to jen přeložíme web do příslušného jazyka a je to! Je to… samozřejmě omyl. Důležitost důkladné lokalizace obsahu vyzdvihl ve své přednášce Martin Kůra. Je jedno, že jde „jen” o cizojazyčnou verzi webu. Všemu musí předcházet důkladná analýza klíčových slov, jasné pokyny pro překladatele a často i úprava struktury webu. To vše mimo jiné i proto, že Google to všechno vidí.

Martinu Kůrovi dal za pravdu i Milan Fiala ve své přednášce o specifikách německého SEO. Asi by vás jen tak nenapadlo, jaký vliv má nátura národa na způsob práce online. Věděli jste třeba, že Němci raději telefonují než mailují? A že kromě naprosté průhlednosti podnikání má na váš úspěch zásadní vliv lokální doména? A že v Německu až tak nefrčí externí linkbuilding? Raději ani nechtějte vědět, jak se německy řekne SEO…

5. Foto do článku - fun

Omluvte sníženou technickou kvalitu fotografie. Za pozornost však stojí sada komentářů na prezentační tabuli vpravo. Ano, byla i spousta legrace.

Rady, tipy, SEO špeky

Dokážete si představit ještě lepší pozici ve vyhledávání než první? Ano, nultou pozici vám zajistí pěkně střižený „feature snippet”, který odpovídá na častou vyhledávací formulaci typu „Co je…” (toner, pneumatika, létající talíř – doplňte dle oblasti svého podnikání). Jak na to, nám radila Marie Štouračová z agentury Robert Němec.

Nesmíme zapomenout ani na analýzami a kodérskými špeky nabité přednášky Vladimíra Saura (přednáška „Crawl Budget”) či Zdeňka Nešpora, který nás vtáhl do pekla vyhledávacích robotů. Neméně dobrodružný byl příběh přechodu jednoho z největších českých portálů Heuréka na protokol HTTPS, který nám nabídl Martin Humpál. Mimo jiné jsme se dozvěděli, že web s cca 33 miliony stránek Google nevnímá jako velký. Ha!

Zkrátka… o zajímavé a inspirativní informace nebyla v žádném případě nouze. A pak nám ujel vlak. Do Brna. Naštěstí jel za hodinu další, takže zbyl i čas na rychlou výměnu dojmů u osvěžujících nápojů.

Kromě toho, že se už teď těšíme na další ročník, nemůžeme se dočkat, až nabyté poznatky využijeme třeba právě u vašeho projektu. Ozvěte se!

Ivan

Copywriter

    Proč píšeme tento blog

    Rádi  se dělíme o dění v In creative a také o své znalosti a zkušenosti. A toto místo je pro to jako stvořené.

    Poslat poptávku

    V tomto blogu najdete mnoho zajímavých informací. Mnohdy však nemusí přesně odpovědět na vaše dotazy. Proto pokud máte nějaké dotazy nebo si chcete objednat nějakou službu od nás, neváhejte se na nás obrátit.

    Další zajímavé příspěvky

    Podívat se na všechny