Případová studie: Jak rozhýbat Facebook cestovní kanceláře

Máte Facebook? A potřebovali byste s ním trochu pohnout? Podívejte se na praktické tipy, konkrétní čísla a výsledky několikaměsíční práce našich specialistů, které jsme pro vás shrnuli do přehledné případové studie.

Česká cestovní agentura Marsa Shagra zprostředkovává potápěčskou dovolenou v Egyptě. Nabízí unikátní podmínky, dlouholeté zkušenosti a skvělý zážitek z potápění. Prvotní cílová skupina, tedy čeští profesionální potápěči, se však po čase vyčerpala a nastal čas přitáhnout pozornost širšího publika. V této situaci nás klient v dubnu 2017 oslovil. Přečtěte si, jak se nám povedlo rozhýbat Facebook Marsa Shagra. Přinášíme výsledky naší práce po prvních 3 měsících.

 

Vize a požadavky klienta

Po několika prvních schůzkách jsme spolu s klientem konkretizovali tři základní cíle, které by naše práce měla splnit.

Jaké jsme zvolili nástroje

Pro rychlý a efektivní rozjezd jsme zvolili správu nejrozšířenější sociální sítě Facebook. S ohledem na blížící se sezónu jsme se zaměřili na základní oblasti:

pravidelné plnění facebookového profilu
propagaci příspěvků
pečlivě cílené kampaně pro prodej zájezdů

 

Výchozí situace

Ještě před naším vstupem do hry měl klient dobrou představu o tom, co chce prezentovat. Výsledná forma však postrádala hlubší strategii a potřebný moderní styl. Facebooková stránka trpěla těmito neduhy:

• nedostatečně vyplněné a nepřesvědčivé profilové informace
• dlouhé informativní příspěvky bez důrazu na prodejnost
• klient neřešil výkonové kampaně, propagaci příspěvků ani cílení

Důležitou roli také sehrál web klienta bez vhodných přistávacích stránek, které by zájemcům o dovolenou rychle poskytly jasné informace a navedly je k objednávce.

 

Jak jsme postupovali

Vyladili jsme všechny náležitosti facebookových stránek

Vybrali jsme vhodné úvodní a profilové foto a vyplnili jsme důležité organizační informace. Do celkové úpravy stránek jsme umístili prodejní argumenty a slogany, díky kterým se potenciální klient na profilu ihned zorientuje.

Změnili jsme stylistiku a tón profilu

Obsah jsme rozvolnili sadou působivých fotografií podmořské fauny a flóry doplněnou hravými texty. Jejich účelem bylo čtenáře pobavit a vtáhnout je  přímo „do obrazu”. Docílili jsme toho personifikací jednotlivých mořských živočichů – dali jsme jim jména a vyprávíme krátké zábavné příběhy z jejich podmořského života.

 

Uvolněnou strategii uplatňujeme i při prezentaci prodejních argumentů

Do textů jsme zapracovali postavu Kamila, který je reálným majitelem firmy a který vám rád zprostředkuje přesně ten zážitek, který právě obdivujete na obrázku.

Propagujeme jednotlivé příspěvky

Cílíme na fanoušky stránky a na uživatele, které zajímá potápění.

Rozjeli jsme výkonové kampaně

Podrobně je cílíme na potenciální klienty agentury.

Bonus: přistávací stránka na Facebooku

Pro účely výkonových kampaní jsme vytvořili speciální přistávací stránku v sekci Poznámky na facebookových stránkách klienta. Přehledně jsme do ní seřadili zásadní informace a přesvědčivé argumenty z webu Marsa Shagra, který ve své struktuře vhodnou přistávací stránku neměl.

 

Jak jsme s tím pohnuli

Takto vypadají konkrétní čísla po prvních třech měsících naší péče o Facebook klienta.

• 595 nových fanoušků
Získali jsme stránkám více než trojnásobek původního počtu fanoušků.

• 237 – průměrný nárůst uživatelů, kterým se příspěvky zobrazily organicky
Tedy bez vlivu placené propagace.

• 37 034 uživatelů, kterým ze zobrazily propagované příspěvky

• 58 739 relevantních uživatelů, kterým se zobrazily reklamy

• 2 301 kliknutí na odkaz v reklamě

Klientovi se nastavená rétorika líbila a po několika dalších konzultacích jsme vyladili celkovou strategii vedení profilu tak, že splňuje základní cíle stanovené na začátku. Profil je tedy:

A co dál?

Bohatý obrazový materiál klienta se výborně hodí pro prezentaci na dalších sociálních sítích, jako je Instagram či Twitter. Ke zvážení je i propagace prostřednictvím YouTube kanálu, kde by výborně fungovala kratší i delší videa pořízená při potápění.

A co vy? Potřebujete vyladit svou prezentaci online? Ozvěte se! Rádi se do toho ponoříme s vámi.

 

Tým specialistů In creative

 

Zdroj foto: facebookový profil Marsa Shagra – Potápění v Egyptě

    Proč píšeme tento blog

    Rádi  se dělíme o dění v In creative a také o své znalosti a zkušenosti. A toto místo je pro to jako stvořené.

    Poslat poptávku

    V tomto blogu najdete mnoho zajímavých informací. Mnohdy však nemusí přesně odpovědět na vaše dotazy. Proto pokud máte nějaké dotazy nebo si chcete objednat nějakou službu od nás, neváhejte se na nás obrátit.

    Další zajímavé příspěvky

    Podívat se na všechny