Pokémon GO -­ virální marketingový úspěch

unnamed

 

Uplynulo pár let a Pokémoni pobláznili opět celý svět, avšak tentokrát se jim nevyhnuli ani dospělí. Pokémon GO dokázal lidi dostat do ulic a navštívit místa, kterých by si předtím dříve jen těžko všimli. Aplikace se každým dnem těší čím dál větší oblibě a zvyšuje se tak i počet hledačů Pokémonů. Jak v iTunes, tak i v Google Play má tato aplikace první místo v počtu stahování.

Pokémon GO dokázal změnit všem uživatelům této aplikace jejich každodenní rutinu a dokonce i prodloužit cestu z práce domů a to jen proto, aby hráči navštívili Poké Stops či chytili některou z příšerek a rozšířili tak svoji sbírku.

Jak z toho těží firmy?

Firmy tohoto trendu hojně využily ve virálním marketingu a to jak v onlinu, tak i v offlinu. V offlinu můžete při hledání Pokémonů narazit na cedule upozorňující na to, že zrovna zde se nachází tzv. Poké Stop. Někteří ukáží svůj Pokémon účet.

PokestopZdroj: www.google.cz

V Birminghamské Zoo v americké Alabamě můžete narazit na nové popisky u výběhů zvířat, které jsou vytvořeny ve stylu této populární aplikace.

13781986_10157235255970615_3241228084208365947_nZdroj: www.facebook.com

Pojišťovna Kooperativa spojila svoji kampaň s Pokémony především jako podporu bezpečnosti řidičů za volantem.

13692458_1224133837597148_940521700229297992_nZdroj: www.facebook.com

V Japonsku vznikne 3 000 sponzorovaných míst, které budou označeny jako Pokémon Gym. Ve všech případech se bude jednat o restaurace fastfoodového řetězce McDonalds. Toto je velmi promyšlený tah, protože tak vznikne nové místo, kde se budou hráči této hry scházet a jejich Pokémoni mezi sebou tak budou moci bojovat. Mezitím si zde jejich majitelé samozřejmě dopřejí nějaké dobré občerstvení.

maxresdefaultZdroj: www.google.cz

Na Pokémon mánii zareagovaly i různé módní značky včetně ZOOT, která vydala speciální kolekci triček a názvem Lovecká. Tato speciální nabídka je však časově omezena.

1593003Zdroj: www.zoot.cz

Pokémonům se nevyhnuly ani sociální sítě, které se jimi jenom hemží. Společnosti na své firemní stránky zveřejňují Pokémony v různých podobách a situacích.

Facebookový příspěvek e­shopu Tonermania.cz

13782208_1054277867940598_6657838919796360859_n (1)Zdroj: www.facebook.com

Facebookový příspěvek Koupaliště Kraví Hora v Brně

13669063_10153984970753645_7172530005784976623_nZdroj: www.facebook.com

Na Facebooku se vyskytly se i různé zajímavé bannery ve stylu modifikace této hry.

Facebookový příspěvek Jameson Česká republika

13615442_10154300436844362_8941366221320522653_nZdroj: www.facebook.com

Facebookový příspěvek pivovaru Staropramen

13654392_1407775342572411_8311397160448959830_nZdroj: www.facebook.com

Jedna nejmenovaná slovenská společnost využila tohoto trendu i k náboru nového zaměstnance.

stažený souborZdroj: www.facebook.com

Pokémonmanie se projevila i do trendu vyhledávání slov. Výraz „pokemon go“ byl dokonce v určitou chvíli celosvětově vyhledávanější než slovo „porn“.

screenshot-www.google.cz 2016-07-28 08-55-40

 

screenshot-www.google.cz 2016-07-28 08-58-31

 

Zdroj: www.google.cz

Ať už se vám tato aplikace líbí či ne, realita je prostě nekompromisní. Pokud nevyužijete marketingového potenciálu tohoto trendu vy, tak jej využije vaše konkurence. Zde platí známé heslo: „Kdo pozdě chodí, sám sobě škodí“. Nestíháte sledovat trendy a chcete mít konkurenční výhodu? Kontaktujte nás a my vám s vaší marketingovou strategií rádi pomůžeme.

 

Karolína & Libor

Project Manager & Social Media Specialist

 

    Proč píšeme tento blog

    Rádi  se dělíme o dění v In creative a také o své znalosti a zkušenosti. A toto místo je pro to jako stvořené.

    Poslat poptávku

    V tomto blogu najdete mnoho zajímavých informací. Mnohdy však nemusí přesně odpovědět na vaše dotazy. Proto pokud máte nějaké dotazy nebo si chcete objednat nějakou službu od nás, neváhejte se na nás obrátit.

    Chci dostávat emaily!

    Požadované pole * jsou povinné

     

    Další zajímavé příspěvky

    Podívat se na všechny