Podíl mobilního vyhledávání roste. Jak toho využít?

Již dávno neplatí, že návštěvníci vašeho webu na něj chodí pouze z desktopových zařízení. Pomocí Google Analytics či jiných nástrojů můžete lehce vyčíst, že se zvyšuje procento lidí, kteří váš web navštěvují z mobilních zařízení. A tito návštěvníci se mohou lehce stát vašimi zákazníky. Pokud chcete vědět, co pro to udělat, čtěte dál…

Mobilní vyhledávání roste

Veškeré statistiky, ať už popisují trendy ve světě nebo přímo v ČR, říkají, že vyhledávání prostřednictvím mobilních zařízení (mobilní telefony, tablety) meziročně závratně roste. Ve více než 10 zemích světa je už množství mobilního vyhledávání větší než vyhledávání na desktopech a ve všech zemích bez výjimky se podíl mobilního vyhledávání zvyšuje. V USA se dokonce očekává v roce 2016 výrazné zvýšení rozdílu mezi vyhledáváním na mobilních telefonech a desktopech.

In creative | Mobilní vyhledávání statistika

Zdroj: Slideshare.net

Používání mobilních zařízení k prohlížení internetu vykazuje zajímavá specifika. Pokud se jim obchodník přizpůsobí, může oslovit uživatele mobilních telefonů, kteří zpravidla velmi rychle dokončují objednávku (pokud se jedná o eshop) a jejich rozhodovací proces se tak dá nazvat impulsivním.

To jsou důvody, proč je nutné přizpůsobit mobilním zařízením jak výsledky vyhledávání (fakticky jde o tvorbu mobilní strategie), tak i cílový web, který by měl být vytvořený tak, aby pro mobilní zařízení nebyl problematický.

Jak na tento trend reagovat?

Mobilní vyhledávání s sebou přináší mnoho specifik a možností, díky kterým je možné uživatelům doručit relevantnější sdělení. A je to i poměrně nutné. Vždyť průměrně každé třetí mobilní hledání se týká konkrétní lokality, kde se uživatel nachází. Otevírá se tu tak obrovský potenciál pro firmy rozvážející jídlo, kavárny, různé opravny a další typy lokálních podniků, které řeší nějakou akutní potřebu (hlad, oprava, zábava).

Mobilní vyhledávání může být rozšířené o tlačítko s telefonním číslem, díky kterému je možné z mobilního telefonu jedním klikem zavolat například do oblíbené restaurace a udělat rezervaci. Mobilní reklamy v Google Adwords však disponují dalšími zajímavými funkcemi, díky kterým se zvyšuje informační hodnota pro zákazníky hledající přes mobilní telefon. Jedním klikem lze zobrazit mapu podniku a aktuální vzdálenost, případně je možné zobrazit hodnocení restaurace, což zvyšuje informační hodnotu pro potenciální zákazníky.

In creative | Mobilní vyhledávání - restaurace v Pardubicích    In creative | Mobilní vyhledávání - rozvoz pizzy
Zdroj: In creative

 

Velkou výhodou mobilních reklam je prozatím průměrně nižší cpc (náklad na klik), než je tomu u desktopového vyhledávání. To je dáno nižší konkurencí v mobilním vyhledávání, což se však velmi brzy může změnit s narůstající konkurencí inzerentů v mobilních reklamách.

Jak je možné cílit?

Výhodou (nejen) mobilního vyhledávání v síti Adwords je bezesporu široká možnost cílení a segmentace reklamních sdělení. V rámci reklamních sdělení je možné cílit dle lokality, věku nebo dokonce typu mobilního zřízení včetně jeho verze. Je tak možné nabídnout nejnovější iPhone uživateli, který má starší verzí. Nebo doručit nabídku příslušenství pro konkrétní typ telefonu.

To však není vše!

Strategie kampaní pro mobilní zařízení a samotné spuštění reklam však ještě nemusí znamenat úspěch. A pravděpodobně reklamy v mobilním vyhledávání úspěšné nebudou, pokud uživatele nepřivedou na správnou stránku na webu (pokud je cílem klik na web). Jde tedy o to dohlédnout na vzájemnou relevanci inzerátu reklamy a landing page, kam je návštěvník směřován. Tato stránka (speciálně v rámci mobilních zařízení) musí být maximálně relevantní a poskytovat všechny důležité informace k dokončení nákupního rozhodnutí.

A nebylo by to vše, kdybychom nezmínili, že web, který není svým rozložením prvků a velikostí textu přizpůsobený mobilním zařízením, nebude úspěšně plnit konverzní cíle. Mobilní web, ať už jde o responzivní verzi stávajícího webu nebo o kompletně přepracovaný layout s důrazem na velká tlačítka a jednodušší objednávkový proces, je důležitým parametrem a jazýčkem na vahách úspěšnosti či neúspěšnosti kampaní v mobilních zařízeních.

Tip: Chcete zjistit, zda-li je váš web „mobile friendly“? Zašlete nám jej na hello@increative.cz a my vám řekneme, jak si stojí!

V kontextu přizpůsobení webové stránky mobilním zařízením se často skloňuje trend „mobile first“. Jde o metodiku vývoje webu, kdy se nepostupuje od desktopového rozložení přes tablet až k mobilním zařízením, ale právě naopak – rozložení na mobilních telefonech se řeší nejdříve. Tato strategie je vhodná převážně u webů, kde se očekává nejen velká návštěvnost z mobilních zařízení, ale také vysoká míra dokončení objednávky z mobilních zařízení. Vzhledem k výše zmíněnému trendu zvyšování podílu mobilního vyhledávání však „mobile first“ využívá stále více firem k vývoji nového, mobilně přizpůsobeného webu.

Můžeme vám pomoci

Potřebuje vaše firma nebo projekt pomoci s nastavením kampaní v mobilním vyhledávání? Případně přemýšlíte, že je na čase vytvořit web, který bude odpovídat současným trendům a bude optimalizovaný pro mobilní zařízení? Napište nám na hello@increative.cz, sejdeme se, zkonzultujeme, co bude potřeba a navrhneme řešení.

 

Michal

Marketingový ředitel

 

    Proč píšeme tento blog

    Rádi  se dělíme o dění v In creative a také o své znalosti a zkušenosti. A toto místo je pro to jako stvořené.

    Poslat poptávku

    V tomto blogu najdete mnoho zajímavých informací. Mnohdy však nemusí přesně odpovědět na vaše dotazy. Proto pokud máte nějaké dotazy nebo si chcete objednat nějakou službu od nás, neváhejte se na nás obrátit.

    Chci dostávat emaily!

    Pole označená * jsou povinná

    Další zajímavé příspěvky

    Podívat se na všechny