Otestovali jsme Facebook Jobs za vás

Žádný nový postup ani nástroj neunikne naší pozornosti. Proto jsme se rozhodli vyzkoušet i diskutovanou novinku FB Jobs, která se tváří jako průlomová moderní metoda náborování. Je to opravdu taková revoluce? A jak ji správně využít v rámci možností, které nabízí? Podívejte se, jak naše ostrá zkouška této služby dopadla.

 

Vložení pozice na portál

Nejnovější službu Facebooku jsme otestovali vložením inzerátu na pozici projektového manažera/koordinátora digitálních projektů. Na celý proces se podíváme krok za krokem.

Úplně nejdřív bylo třeba přidat záložku Jobs, která se nenachází ve výchozím nastavení, a proto jsme ji museli přidat ručně.

Otestovali jsme facebook jobs za Vás

Otestovali jsme facebook jobs za Vás.

Zdroj foto: In creative

 

Poté už to šlo snadno a byli jsme přesměrováni přímo na možnost vložení inzerátu.

Zdroj foto: In creative

 

Po sepsání inzerátu se ukázala možnost publikovat příspěvek (Publish a Job Post):Publikování pracovního inzerátu na Facebooku

Publikování pracovního inzerátu na Facebooku

Zdroj foto: In creative

 

V pravé části se během zadávání informací generoval náhled inzerátu. Doporučujeme pozměnit automaticky generovaný obrázek (což je timeline firemního profilu) za konkrétní banner ke konkrétní pozici – obzvlášť pokud hledáte uchazeče na několik různých pozic najednou.

Je možné vyplnit i mzdu či text, který se uchazečům při přihlášení zobrazí, my jsme zvolili neformální:

„Děkujeme za Tvůj zájem. Napiš nám, proč si myslíš, že je tato pozice pro Tebe a my se brzy ozveme zpět. :)“

Oceňujeme možnost doplnit e-mail, na který se budou žádosti doručovat (ideálně rovnou přesměrované na HR oddělení). Ve výchozím nastavení zprávy chodí do Messengeru.

Inzerát se ale na portálu www.facebook.com/jobs nezobrazil hned – trvalo několik hodin, než byl inzerát zveřejněn. Proto po zadání inzerátu nepropadejte panice. Neztratil se v kyberprostoru, chce to jen trochu trpělivosti.

 

Jak vypadá hotový inzerát?

Přímo na portálu se dají pozice třídit podle lokality, typu úvazku, nebo oboru práce. Bohužel právě výběr oborů (industry) zatím není příliš široký. Takže pokud nejste zařazeni do jednoho z oborů, uvedených v levém sloupci, je otázka, kolik lidí váš inzerát najde, až se ve výpisu na timeline posunete níže. S nárůstem uživatelů této služby se ale jistě dočkáme i rozšíření nabídky oborů a tím i lepší dohledatelnosti inzerátů.

Zobrazení na portálu:

Zdroj foto: In creative

 

Konkrétní pozice:

Zdroj foto: In creative

 

Pozice se dá také jednoduše sdílet (a to i ve skupinách), což je nesmírně užitečná funkce.

Protože jsme vyzkoušeli jak anglickou, tak českou verzi služby, neunikl nám další nedotažený detail. Tlačítko “Apply” na anglickém FB je v pořádku. Problém ale nastává v české verzi, kde se setkáváme s doslovným překladem. Tlačítko “Použít” v české verzi moc nedává smysl (viz následující screenshot). I přes nešikovný překlad ale pochopíte, co je tím míněno.

Zdroj foto: In creative

 

Jak vypadá žádost o konkrétní pozici z pohledu uchazeče?

Zdroj foto: In creative

 

Automatické vygenerování údajů, jako je jméno + kontakt (většinou telefon a e-mail) přímo z databáze Facebooku, ušetří uchazečům pár kliknutí. To ocení především ti uživatelé, kteří odpovídají na velké množství inzerátů. Propíše se také dosažené vzdělání, nicméně chybí možnost vložit další podrobnější informace o sobě.

Drobnou mouchou je i absence možnosti vložení CV, kterou by personalisté určitě uvítali. S tímto nedostatkem se ale jako zadavatel inzerátu snadno vypořádáte tak, že si dáte záležet na otázce ve formuláři (lze použít i multiple choice) i na textu inzerátu.

 

Jak vypadá doručení žádosti zaměstnavateli?

Defaultně vám jako zaměstnavateli přijde odpověď do Messengeru. Při zadání pozice je ale možné zvolit také e-mail, kam se budou žádosti přeposílat.

V Messengeru se bohužel žádost zobrazuje nečitelně a po rozkliknutí hlásí chybu. Při doručení na e-mail je vše v pořádku. Tuto chybu se zřejmě podaří brzo vyřešit, přesto doporučujeme nastavení posílání odpovědí na e-mail – je to přehlednější.

V e-mailu:

Zdroj foto: In creative

 

Jak jsme již uvedli výše, chybí možnost vložení CV. O kandidátovi se tedy dozvíme jen to, co FB vygeneruje, a to, co on sám napíše jako odpověď na otázku. Proto ji vždy položte tak, abyste se skutečně dozvěděli přesně to, co potřebujete vědět (určitě nedoporučujeme uzavřenou otázku ano/ne).

V Messengeru:

Možnost ihned žadateli odepsat a pozvat ho k prohlídce webu ovšem působí velice dobře.

Zdroj foto: In creative

 

 

Jak je to s propagací?

Pracovní nabídku lze propagovat jako standardní příspěvek, pokud nabídku nasdílíme ze složky nabídek na zeď stránky. Je to trošku nešikovné, protože nabídka nevyskočí automaticky při tvorbě propagace skrze Power Editor. Nefunguje ani její ID. Předpokládáme ale, že Facebook tuto nedokonalost v nejbližší době odstraní.

V příspěvcích stránky v Business Manageru přibyla záložka pracovní nabídky, ale zatím se pod ní nic nezobrazuje. To naznačuje, že se v nejbližší době bodu pracovní nabídky chovat jako standardní příspěvek v rámci práce s propagací.

Zdroj foto: In creative

 

Další formou propagace je propagovat pracovní nabídku přímo ze záložky pracovní nabídky, a to skrze magické tlačítko “Propagovat příspěvek”. Zobrazí se stejná omezená nabídka propagace jako při použití tohoto tlačítka přímo na stránce u libovolného příspěvku.

Zdroj foto: In creative

 

Shrnutí

Mínusy:

•  Nedokonalá lokalizace do češtiny.
• Komplikované dohledání inzerátu (když se posune hlouběji na timeline).
• Chybná hlášení v Messengeru.
• Absence možnosti vložení CV.

Plusy:

• Jednoduchost přihlášení, rychlost doručení a snadná odpověď.
• Možnost nechat si vše přeposílat na libovolný e-mail (ušetření práce specialistům spravujícím stránku i personalistům).

Důležité:

• Služba je v počátcích a má značný potenciál. Proto předpokládáme, že se Facebook na základě zpětné vazby s většinou zmíněných nedostatků vypořádá. Možná přidá další funkce, které rozšíří možnosti služby pro náboráře, ale také ji učiní o poznání složitější pro laického uživatele.

Z pohledu personalisty je služba FB Jobs dobrý pokus, který ale není bez nástrah a slepých uliček. My máme s profesionální prací na Facebooku rozsáhlé zkušenosti, a tak víme, jak na to. Méně zkušeného uživatele firemního profilu ale může leccos zaskočit. Pokud tedy nechcete ztrácet svůj drahocenný čas zápolením s nedodělky FB Jobs, obraťte se na nás, rádi vám se správou této funkce pomůžeme.

Není sporu o tom, že při náboru hrají sociální sítě čím dál větší roli. O tom, co všechno se skrývá pod moderním marketingovým přístupem k náboru (OnlineHR), se dočtete také v našem článku o trendech v recruitmentu pro rok 2018.

 

Tým specialistů In creative

 

    Proč píšeme tento blog

    Rádi  se dělíme o dění v In creative a také o své znalosti a zkušenosti. A toto místo je pro to jako stvořené.

    Poslat poptávku

    V tomto blogu najdete mnoho zajímavých informací. Mnohdy však nemusí přesně odpovědět na vaše dotazy. Proto pokud máte nějaké dotazy nebo si chcete objednat nějakou službu od nás, neváhejte se na nás obrátit.

    Další zajímavé příspěvky

    Podívat se na všechny