Jak dělat SEO na YouTube? Snadno!

Řešíte na svém YouTube kanálu SEO? Že vás to zatím nenapadlo? Možná právě teď nastal čas to změnit. Existuje totiž řada možností, jak vaše videa optimalizovat, aby byla hodnocena jako relevantní jak YouTube, tak ve výsledcích vyhledávání Google. SEO totiž funguje i na YouTube.

Prvním krokem, jak se stát králem YouTube, je vytváření a optimalizace metadat ve videu. Jednoduše řečeno – metadata poskytují divákům o vašem videu zásadní informace. Patří mezi ně například název videa, kategorie, popis, ale také informace ve formátu značek, miniatur nebo titulků.

Poskytnutím správných informací v metadatech vašeho videa pomůžete zajistit, že bude správně indexováno službou YouTube a zobrazí se, když lidé vyhledávají videa, jako je například to vaše. Při vyplňování metadat buďte opatrní a nesnažte se uživatele klamat – váš obsah by totiž mohl být odstraněn, pokud byste se ho snažili propagovat pomocí nesouvisejících klíčových slov. Podívejte se proto na níže uvedené tipy a zjistěte více o optimalizaci svého YouTube kanálu.

Název videa

Stejně jako u SEO vašeho webu je i u videa důležité optimalizovat název a popis. Název videa je první věc, kterou si lidé přečtou při procházení seznamem videí. Takže se ujistěte,  že váš název je dostatečně jasný a přesvědčivý – uživatelům YouTube by mělo být okamžitě jasné, že vaše video jim pomůže vyřešit jejich problém.

Proveďte klidně průzkum klíčových slov, abyste lépe porozuměli tomu, co diváci hledají v rámci dané tematiky. Umístěte nejdůležitější informaci a klíčová slova přímo na začátek názvu videa. Malá rada – snažte se název videa držet přibližně do 60 znaků, aby nedošlo k odříznutí textu na stránkách s výsledky vyhledávaní.

Popis videa

YouTube zobrazuje pouze první dva až tři řádky (přibližně 100 znaků) popisu videa.  Zvědaví diváci si proto budou muset zbytek popisku zobrazit kliknutím na tlačítko „Zobrazit další”. Z tohoto důvodu nezapomeňte do začátku popisu zahrnout všechny důležité odkazy.

I když mnoho uživatelů YouTube popisky pod videem prakticky vůbec nečte, snažte se do nich vepsat větší množství obsahu s RELEVANTNÍMI klíčovými slovy. Důvod je myslím zřejmý. Taktéž přepisy videa do jeho popisu mohou výrazně zlepšit vaše SEO, jelikož video je obvykle plné klíčových slov. O této možnosti mnoho youtuberů neví (nebo je pro ně možná příliš pracná), ale slovním přepisem nejdůležitějších bodů obsahu videa máte možnost upozornit YouTube na zajímavý obsah spjatý s určitým tématem.

Tagy

V názvu a popisu videa už máte umístěná klíčová slova, takže teď je čas zvýraznit hlavní klíčová slova u vašich tagů. Používání tagů je způsob, jak svá videa spojit s podobnými videi a rozšířit jejich dosah. Při označování videí nejdříve označte nejdůležitější a brandová klíčová slova. Následně se snažte zahrnout i správnou kombinaci běžnějších klíčových slov či long-tail výrazů. Doporučujeme využívat přibližně 15–20 klíčových slov na každé video.

Kategorie

Po nahrání videa vám služba YouTube umožní vybrat kategorii videa v části „Pokročilá nastavení”. Kategorie videí pomohou propojit video se souvisejícím obsahem na celé platformě. YouTube vám umožní zařadit video do jedné z kategorií na následujícím obrázku.

 

Nastavení kategorie u videa na YouTube

 

Propojte své video s ostatním obsahem na YouTube. Třeba tím, že ho zařadíte do té správné kategorie.

Zdroj foto: YouTube.com

Miniatura videa

Miniatura vašeho videa je hlavním obrázkem, který se zobrazí při přehrávání seznamu výsledků videa. Mívá proto velký dopad na množství kliknutí. YouTube automaticky vygeneruje několik možností miniatur pro vaše video, ale doporučujeme nahrát vlastní miniaturu.

YouTube uvádí, že 90 % videí s nejlepším výkonem na YouTube má vlastní miniatury. Při natáčení videa proto přemýšlejte o vysoce kvalitních snímcích, které vaše video trefně reprezentují. Aby vaše miniatura vypadala skvěle na všech velikostech obrazovky, YouTube doporučuje použít snímek o rozměrech 1280 x 720 pixelů o velikosti max. 2 MB.

Titulky

Titulky nejenže pomáhají divákům lépe porozumět namluvenému textu, ale také umožňují optimalizovat vaše video pro vyhledávání tím, že vám dávají další příležitost, jak zvýraznit důležitá klíčová slova. Titulky můžete přidat nahráním podporovaného přepisu textu nebo využít soubor titulků s časováním. Použít můžete také výše zmíněný úplný přepis videa do popisu videa.

Chcete-li přidat titulky, přejděte do svého účtu a klikněte na možnost „Videa” v části „Správce videí”. Najděte video, ke kterému chcete přidat titulky, klikněte na šipku rozbalovací nabídky vedle tlačítka úprav. Pak zvolte možnost „Titulky”.

Karty a závěrečné obrazovky

Během května 2017 přestala služba YouTube umožňovat využívání anotací ve videích. Místo toho vybízí uživatele, aby ve svých videích začali využívat karty a závěrečné obrazovky, a tím zvýšili angažovanost diváků, umožnili propojení s externími stránkami nebo nasměrovali lidi na další videa z kanálu.

Karty jsou malá, obdélníková oznámení, která se objevují v pravém horním rohu obrazovky videa. Celkově můžete využít až pět karet v jednom videu. Vždy se ujistěte, že jsou karty ve videu rovnoměrně rozmístěny, aby diváci měli čas potřebný k přijetí požadované akce.

 

Karta ve videu na YouTube

Prostřednictvím karty můžete vyzvat své uživatele k různým věcem. Třeba k návštěvě pobočky.

Zdroj foto: YouTube kanál Auto Palace Brno

 

S pomocí karet můžete propagovat nejen video/seznam videí, ale i jiný kanál přidružený k vašemu kanálu, popřípadě můžete odkazovat na vaše webové stránky (musejí být ovšem schválené). Poslední možností u karet je uskutečnění průzkumu – jakési anketní otázky. Pokud zvolíte vhodnou otázku, dokážete získat další informace o vašich zákaznících, jejich přáních a podobně. Závisí tedy už jen na vaší fantazii, na co se v průzkumu budete ptát a jak získané výsledky následně využijete.

 

 

Jak přidat kartu do videa na YouTube
Stačí si jen vybrat, kam své diváky povedete dál.

Zdroj foto: YouTube.com

 

Závěrečné obrazovky je možné umístit do videa na posledních 5 až 20 vteřin. Podobně jako karty umožňují závěrečné obrazovky přivést diváky na další videa nebo kanály na YouTube, povzbudit je k odběru vašeho kanálu nebo propagovat externí odkazy. Koncové obrazovky povzbuzují uživatele, aby pokračovali v práci s vaší značkou a obsahem. Jsou také o poznání viditelnější než výše zmiňované karty, takže není divu, že zaznamenávají i vyšší míru proklikovosti.

Velký přínos karet a koncových obrazovek spočívá v tom, že obsahují jasné výzvy k akci a videa jsou jimi navzájem propojena. Jejich pomocí můžete své diváky odkazovat na další a další zajímavý obsah.

 

 Závěrečná obrazovka videa na YouTube

Kulatý odkaz nabízí odběr kanálu, čtverec vpravo dole zobrazuje náhled navrhovaného videa.

Zdroj foto: YouTube kanál Auto Palace Brno

Formát videa zaznamenává enormní nárůst organické návštěvnosti z vyhledávačů. S více než miliardou aktivních uživatelů už YouTube není jen místem pro zábavná videa. V současné době je to marketingová platforma, která vaší značce poskytuje příležitost propagovat obsah vizuálně, zajímavě a jinak než vaše konkurence.

Vaše publikum se chce učit, bavit se a poznávat vaši značku. Video je pro tyto účely naprosto ideální formát. Využijte možnosti YouTube na maximum, vrátí se vám to. A pokud potřebujete poradit, ozvěte se, rádi váš YouTube kanál vyladíme.

 

Michal

PPC Specialist

    Proč píšeme tento blog

    Rádi  se dělíme o dění v In creative a také o své znalosti a zkušenosti. A toto místo je pro to jako stvořené.

    Poslat poptávku

    V tomto blogu najdete mnoho zajímavých informací. Mnohdy však nemusí přesně odpovědět na vaše dotazy. Proto pokud máte nějaké dotazy nebo si chcete objednat nějakou službu od nás, neváhejte se na nás obrátit.

    Další zajímavé příspěvky

    Podívat se na všechny