Dynamický retargeting Sklik

Seznam se zase o kousek přiblížil Google

Dynamický retargeting Sklik

 

Sklik spustil v druhé polovině září dlouho očekávané reklamy dynamického retargetingu, který bývá mnohdy nazýván jako DRTG. Dynamický retargeting je přístupný pro e-shopy, které jsou zaregistrované na Zboží.cz a mají zde vložen i XML feed.

 

Co si od této formy reklamy Seznam slibuje?

Seznam si od dynamického retargetingu slibuje oslovení potenciálních zákazníků e-shopů, a to novým a efektivnějším způsobem. Zda-li se tak stane, ukáže až čas.

 

Jak dynamický retargeting funguje?

Pomocí retargetingového kódu umístěného ve zdrojovém kódu e-shopu sbírá Seznam informace o uživatelích na daném e-shopu. Pokud uživatelé nedokončili na daném e-shopu svůj nákup, tak jim následně ukazuje přesně ty produkty, které si na e-shopu prohlíželi, a to na různých stránkách partnerských webů Seznamu. V dynamických reklamách pak uživatelé vidí nejen obrázek daného produktu, ale také název produktu a jeho cenu. V současné době existují dvě varianty reklam dynamického retargetingu – textové a obrázkové, jak lze vidět na obrázcích níže.

Dynamický retargeting Sklik

Dynamický retargeting Sklik

 

Jak se liší tyto dynamické reklamy v Skliku a v AdWords?

Oproti dynamickému remarketingu v Google AdWords, není potřeba upravovat zdrojový kód stránek, což je velká výhoda. Sklik si dokáže hodnoty stahovat z e-shopu sám pomocí klasického retargetingového kódu a také propojením Skliku s feedem pro Zboží.cz. Sklik si z feedu stahuje informace o cenách, popisky produktů i jejich obrázky.

 

Co k nastavení dynamického retargetingu potřebuji?

Jak již bylo několikrát řečeno, tak především registraci e-shopu na zbožovém srovnávači Zboží.cz, kde musí být vložen aktuální feed. Poté je třeba, aby váš účet na Skliku a ve Zboží.cz byl propojen, což zjistíte v záložce Nástroje a Propojení se Zboží.cz. Nakonec stačí už jen vytvořit novou kampaň v obsahové síti a přiřadit k ní retargetingový seznam – DRTG. Sklik již tento retargetingový seznam vytváří u e-shopů automaticky. Při tvorbě reklamy je důležité neopomenout vyloučení těch zákazníků, kteří již ve vašem e-shopu nakoupili.

 

A kde se vezme v reklamě logo mého e-shopu?

Při registraci e-shopu na Zboží.cz, jej administrátoři propojí s profilem na Firmy.cz, kde logo vkládáte. Před inzercí doporučujeme, abyste si ověřili, že na vašem profilu Firmy.cz logo máte nahrané. Seznam také chystá v reklamách zobrazovat větší a kvalitnější logo.

Ačkoliv grafika reklam není až tak propracovaná jako v AdWords, tak Seznam udělal velký krok vpřed a vyplnil tak díru ve své nabídce, po které již byla dlouhou dobu velká poptávka. Dynamický retargeting se nemohl dočkat lepšího načasování spuštění, protože v předvánočním čase jej vyzkouší nejeden inzerent.

Nevíte si rady s nastavením dynamického retargetingu? Chcete si jej nechat nastavit od profesionálů? Obraťte se na nás a my vám rádi s vašimi kampaněmi rádi pomůžeme.

 

Karolína

Project Manager

    Proč píšeme tento blog

    Rádi  se dělíme o dění v In creative a také o své znalosti a zkušenosti. A toto místo je pro to jako stvořené.

    Poslat poptávku

    V tomto blogu najdete mnoho zajímavých informací. Mnohdy však nemusí přesně odpovědět na vaše dotazy. Proto pokud máte nějaké dotazy nebo si chcete objednat nějakou službu od nás, neváhejte se na nás obrátit.

    Chci dostávat emaily!

    Požadované pole * jsou povinné

     

    Další zajímavé příspěvky

    Podívat se na všechny