6 nezapomenutelných hlášek ze SEO restartu 2018

Po roce jsme opět zavítali na zřejmě největší tuzemskou konferenci týkající se optimalizace pro vyhledávače – SEO restart. A protože toho bylo řečeno opravdu hodně, přinášíme stručný výcuc toho, co se nám okamžitě vrylo do paměti.

Letošní SEO restart pokryl široké spektrum témat od problémů spadajících do kompetencí webových vývojářů až po offline marketingové postupy, takže si na své přišel každý. Proto je také následující výčet ryze subjektivní. Pro srovnání mrkněte na náš report ze SEO restartu 2017.

 

„Váš obsah musí být linkuchtivý.”

Ján Januška, Kvalitní obsah nestačí

Hned z první přednášky jsme si odnesli jeden neologismus: linkuchtivý obsah (resp. článek). Ján Januška ukázal těchto 5 principů, které vám zajistí kvalitní zpětné odkazy:

# 1 Mít nejlepší článek a být pokud možno první, kdo o dané věci píše. Kvalitní obsah je tedy podmínka nutná, ovšem nikoliv postačující.

# 2 Článek musí být lákavý (tedy linkuchtivý). Prostě na něj musí být radost linkovat – tady kromě samotného přehledného a kvalitního obsahu hraje roli i webová stránka, na které publikujete.

# 3 O článku ví odkazotvůrci/influenceři/relevantní publikum. A tito lidé na vás pak odkazují.

# 4 Pohladíte někomu ego. Dostat odkaz do sekce „napsali o nás” je mnohem snadnější než kamkoliv jinam.

# 5 Oslovujete – prostě otevřeně o odkaz někoho požádáte.

Obzvlášť pátý bod měl statisticky velmi vysokou úspěšnost, vždycky je ale potřeba myslet na správné načasování. A taky si prý máme přečíst Zbraně vlivu od Roberta Cialdiniho. Čtení na léto tak už mám vyřešené.

Ján Januška na SEO restartu 2018

Ján Januška a jeho schéma postupu oslovování.

Zdroj: In creative

 

„SEO konkurence není to stejné co obchodní konkurence.”

Milan Fiala, Analýza konkurence pro začátečníky i SEO guru

Na první pohled to zní poměrně banálně. Pravdou ale je, že při tvorbě obsahu třeba na e-shop s elektronikou se asi většina marketérů srovnává primárně s podobně zaměřenými e-shopy. Co ale taková Wikipedie? Nebo zpravodajské servery?

Pokud uživatele přesvědčíte o tom, že jste stejně relevantní (nebo dokonce ještě relevantnější) zdroj informací o daných produktech nebo odvětví, nejspíš získáte jeho důvěru. A odtud je už jen krůček k tomu, aby se z něj stal váš zákazník.

Přednáška Milana Fialy probrala analýzu konkurence i z mnoha dalších hledisek, bývají to ale ty nejjednodušší postřehy, které jsou zpravidla nejzásadnější.

 

„Entity nezávisí na jazyce. Takže je jedno, jestli jste Čech, Slovák, nebo Brňák.”

Martin Šimko, Sémantický web – má nás to vůbec zajímat?

Internet v současnosti nemá sémantiku, strukturu ani kategorizaci. Je to změť stránek s různým obsahem. Proto se už nějakou dobu hovoří o vytvoření sémantického webu, na kterém budou všechny informace a data jasně strukturovány a utříděny podle obecně platných standardů.

Přednáška Martina Šimka byla v tomto ohledu zřejmě nejinspirativnější, protože nastínila možné budoucí směřování celého internetu, který se nejspíš vydá cestou sémanticky uspořádaných databází a strukturovaných dat. Entitní SEO, které by na takto uspořádaném webu fungovalo, by tak prolomilo doposud existující jazykové bariéry. Celý koncept je zatím v plenkách, ale v budoucnosti nás díky němu zřejmě čeká zásadní změna digitálního paradigmatu.

 

„Skámošte se s blogerama.”

Adam Ježek, Linkbuilding v roce 2018

To, co se Adam Ježek snažil během půl hodiny na pódiu v Hotelu Olšanka sdělit, by se v kostce dalo shrnout takto: linkbuilding v roce 2018 = networking.

Microsites a linkové farmy plné odpadního obsahu už jsou nějakou dobu passé. Taky je pravda, že networking už je poněkud vyčpělý buzzword. Stírající se hranice mezi digitálním a fyzickým světem vyžaduje budování vztahů i v offline prostředí. Myšleno kvalitní vztahy. Propojujte lidi se stejnými zájmy, pořádejte eventy a hlavně – navazujte lidský kontakt.

Díky tomu pak získáte od majitelů stránek a blogů relevantní zpětné odkazy, které vám přinesou mnohem větší užitek než přežité metody typu zahlcování katalogů, diskuzních fór nebo broken linkbuilding.

SEO restart 2018

Na důkaz, že jsme tam opravdu byli.

Zdroj: In creative

 

„Takže SERP je vlastně taková Schrödingerova kočka.”

Filip Podstavec po přednášce Marka Prokopa, Podívejte se na zoubek GSA

Marek Prokop ve svém povídání poskytl přehledný návod, jak si pomocí skriptů naprogramovaných v R vytáhnout komplexní statistiky z Google Search Console.

Zároveň ale sdělil zásadní (i když v podstatě triviální) myšlenku pro úplně všechny, kteří mají se SEO co do činění: není uživatel, není SERP. Stránka výsledků ve vyhledávači sama o sobě neexistuje, je to jen odpověď na dotaz uživatele a pokaždé se generuje znovu. Kdo by to byl řekl, že SEO má něco společného s kvantovou fyzikou?

 

„S tím, co vím, by mě to už (SEO) nebavilo.”

Petr Vondrášek, Novinky v Seznam.cz vyhledávání

Přednášející ze Seznamu byli v závěru vystaveni palbě otázek, kterou by jim nejspíš nezáviděli ani hosté Michaely Jílkové. Výsledkem byl mimo jiné i tento bonmot na závěr, který byl odpovědí na dotaz týkající se NDA. Přebrat si ho lze různě, každopádně na samý závěr programu dobře pobavil celý sál.

Nás ale (na rozdíl od Petra) SEO pořád baví a můžeme se pochlubit prokazatelnými výsledky. Chcete aby vás vaši zákazníci na webu našli? Ozvěte se nám a společně už něco vymyslíme.

 

David

Copywriter

    Proč píšeme tento blog

    Rádi  se dělíme o dění v In creative a také o své znalosti a zkušenosti. A toto místo je pro to jako stvořené.

    Poslat poptávku

    V tomto blogu najdete mnoho zajímavých informací. Mnohdy však nemusí přesně odpovědět na vaše dotazy. Proto pokud máte nějaké dotazy nebo si chcete objednat nějakou službu od nás, neváhejte se na nás obrátit.

    Další zajímavé příspěvky

    Podívat se na všechny